Volgers

zaterdag 10 augustus 2024

Uithalen en opnieuw beginnen

 

Ik was al best een eind op weg met de effen delen van de mouwen.
Ja, mouwen, want ik brei ze tegelijk. 
Maar ik vind het zo lelijk!!

Het is vreemd dat in het lijf het kleurwerk nog doorloopt, terwijl het in de mouwen abrupt stopt. En nu ik een stuk eraan heb gebreid, weet ik dat ik dit echt niet wil!

En dus zit er maar één ding op:

Ik ga het patroon dat in het lijf wel doorloopt, min of meer namaken op de mouwen. Dan blijft er waarschijnlijk nog een kort stukje effen blauw over, onder aan de mouwen. Dat is prima.
Er zit best wat breitijd in, saaie tricotsteek in 1 kleur op naalddikte 2,5, maar het 
lijkt me een stuk beter dan dit afbreien, wetende dat het me niet bevalt. 
En ach, ik heb toch niets anders te doen 😉😂.

Voor de ontwerpster maakt dit niet uit, zij wilde vooral weten of het ontwerp klopte t/m het splitsen voor lijf en mouwen. Ze hoeft geen foto te ontvangen van de trui, exact volgens patroon gebreid. Als dat wel zo was, had ik de trui eerst volgens patroon afgemaakt, en het daarna uitgehaald en veranderd. 

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend, voor de zon-aanbidders komen er een paar mooie dagen aan, degenen die niet houden van de warmte wens ik veel sterkte.


9 opmerkingen:

  1. 'k Vind dat je helemaal gelijk hebt, al is het beetje jammer van het werk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is jammer, maar ik weet dat ik de trui waarschijnlijk niet zal dragen als die me niet bevalt, dat is helemaal zonde!

      Verwijderen
  2. Gelukkig staat er niet "uithuilen" en opnieuw beginnen, jouw een beetje kennende is uithalen geen enkel probleem.
    Mooie kleur blauw trouwens. Is een trui breien nu niet te zwaar voor je?
    Kun je ook genieten van het mooie weer, de fibro houdt zich nu wel
    rustig, zo fijn, kunnen bewegen zonder pijn.
    Ik wens je nog veel zonnige dagen,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uithalen vind ik inderdaad geen enkel probleem. Vandaag was dat het enige wat ik heb kunnen doen, verspreid over de dag steeds een paar toeren. De fibro werkt wel mee, maar mijn rug absoluut niet. Vandaag weer zo'n dag dat ik niet anders kon dan liggen, en geen enkele houding kon vinden die prettig was. Nou ja, hopelijk is het morgen beter.

      Verwijderen
  3. Oef pen 2,5 😮
    Maar je hebt gelijk, de overgang is zo wel heel erg abrupt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er denk ik wel uit hoe ik het ga doen. Nu wachten tot mijn rug mee werkt, ik kan nu geen steek breien, dus zeker niet aan een groter (dus zwaar) project zoals een trui breien.

      Verwijderen
  4. Jaaaa, ik snap wel dat je dit veel mooier vind! En het is ook nog eens veel leuker om te breien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, precies, haha. Het plan zit helemaal in mijn hoofd, nu wachten tot ik het kan breien. Ik heb in de tussentijd al wel ontdekt hoe ik, ondanks mijn rug, tóch kan breien aan een zwaar project zoals een trui (zonder dat ik mijn rug belast). Maar de afgelopen dagen lag ik volledig plat, niet in staat om een steek te breien. Ik zit nu weer eventjes, dus wie weet... rustig afwachten.....

      Verwijderen