Volgers

zondag 25 augustus 2024

Testknit van sokken en wat een storm!!

Vrijdag ontving ik een mailtje van Ineke, van Lunasterknit. Zij heeft een y.outube kanaal en had een oproepje gedaan, of mensen een testknit wilden doen, voor een sokkenpatroon dat zij heeft ontworpen.

Aangezien het een patroon is waarbij je minimaal 2 kleurtjes gebruikt, en ik het er erg leuk uit vond zien, had ik me aangemeld. Ik heb tenslotte alle tijd (vrijdag nog contact gehad maar nee, er is nog geen datum bekend voor de operatie 😢).

Ik ben uitgekozen! Heel blij mee! Wat mij niet was opgevallen aan de sokken die zij liet zien in haar filmpje, is dat het een patroon is voor 6-ply sokkenwol, dus dikker dan het standaard 4-ply.

Oei, daar heb ik wel wat van op voorraad, maar dat is allemaal veelkleurig, en ik dacht dat dat misschien niet zo geschikt zou zijn om te gebruiken.

Dus ging ik voor de garens die je hier boven ziet, Durable Soqs (Cypress, dat is het effen groen, en Tweed Golden Olive) en een bruin restje Mayflower . Uiteindelijk heb ik trouwens de effen Golden Olive rechts op de foto niet gebruikt.
Ik breide de sokken met dubbele draad, hoofdkleur het groene garen.

Tja, dubbele draad en maat S, dat ging super snel. En wat een heerlijk paar sokken heb ik er bij! Door de dubbele draad heerlijk warm, de pasvorm is perfect, en de kleurtjes maken het heerlijk herfstige sokken 🍂🍁.

Vanmorgen heb ik besloten nog een paar te breien, nu wel met 6-ply garen. Zo kan ik het patroon nogmaals testen, nu met het soort garen waarvoor het patroon werd geschreven.

Ik ga een rest Lana Grossa Meilenweit Twister gebruiken. Kleurnummer 9432. Ik heb 60 gram, hopelijk kom ik daarmee uit! En voor de CC gebruik ik dan Drops Fabel kleur 105. Die kleur zit ook in het Lana Grossa garen, dus ik verwacht dat het wel grappig wordt.

Helaas, ik kan jullie nog niet de afgemaakte sokken laten zien, de testknit loopt tot 20 september, het patroon zal kort daarna wel worden gepubliceerd. Maar ik zal alvast een berichtje maken over de sokken. Zodra het patroon wordt gepubliceerd, kan ik jullie dan de sokken laten zien. En mocht ik rond die tijd eindelijk zijn geopereerd, dan hoef ik me geen zorgen te maken of ik wel berichtjes kan typen 😀.

Hadden jullie trouwens gisterenavond ook zulk stormachtig weer? Het duurde misschien een kwartiertje, maar wat ging het hier tekeer!!! De A28 bij Spier was geblokkeerd doordat er bomen over de weg lagen (met een auto eronder, gelukkig is de bestuurder slechts licht gewond geraakt). Hier stonden de bomen flink heen en weer te schudden, en we zagen de ene na de andere dikke tak als een luciferstokje afbreken. De meeste takken bleven wel hangen in de bomen, door al het blad haakte het allemaal in elkaar. Momenteel zijn ze druk bezig om al die takken uit de bomen te halen. De takken worden in de berm gelegd, ik vermoed dat er morgen een versnipperaar langs komt om ze te verwerken. Gelukkig hebben wij en alle buren geen schade opgelopen.

Nou, ik ga straks weer lekker aan de brei. Ik wens jullie allemaal een fijne zondag verder!

 

3 opmerkingen:

  1. Bij ons viel het gelukkig mee met de wind. We hebben wel een hele stevige regenbui en wind gehad, maar zo erg als het elders in het land geweest, is het hier niet geweest.

    Leuk dat je de testknit mocht maken, dat is aan jou wel besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las net dat Staatsbosbeheer een oproep heeft gedaan, de komende tijd de bossen in Drenthe te mijden i.v.m. takken die nog in de bomen hangen en kunnen vallen. Ik weet niet of het voor heel Drenthe geldt, maar m.i. een terechte waarschuwing, gezien wat wij vanuit ons huis zagen gebeuren.

      Verwijderen
  2. Het heeft hier wel flink gewaaid en geregend.
    In de regio zijn meerdere bomen omgegaan, maar heb niets gelezen over mijn directe omgeving.

    Ben benieuwd naar je leuke sokken.

    BeantwoordenVerwijderen