Volgers

maandag 12 februari 2018

borduurwerkje

Weten jullie nog, de borduurmand die ik in de kringloopwinkel kocht, en die vol borduurschatten bleek te zitten?
Zoals het pakketje hier rechtsonder. Een Lanarte-pakketje, met een borduurwerkje van een poesje, dat lekker in de tuin in een schaal ligt te slapen.
Er was al ooit iemand begonnen aan dit borduurwerk, en dat zag er netjes uit.
Dit weekend besloot ik om er aan verder te gaan borduren.
 Het poesje was al geborduurd en de schaal ook, en een stukje van de buitenrand.
Met goede moed ging ik aan de slag. En ik kreeg het voor elkaar dat de kruisjes van de vorige borduurster en van mij er identiek uitzien. Kruisje niet alleen dezelfde kant op maar ook met een zelfde draadspanning. Dat ging vlot. Totdat...ik de bloemen en blaadjes rondom de schaal wilde gaan afmaken. Toen bleek dat er wat foutjes waren gemaakt door de vorige borduurster. Zou zij (of hij) het daarom niet meer hebben afgemaakt? Omdat ze er niet meer uitkwam?
Ik besloot om eens goed uit te tellen wat er klopte, en wat er mis was gegaan, en dat laatste haalde ik uit. Ik borduurde het opnieuw, en gelukkig kwam het nu goed uit.
Het borduurwerkje is inmiddels klaar. Nog een wasje en een strijkje en dan kan het in een lijstje.
Nu heb ik (ergens goed ingepakt) een aantal geborduurde schilderijtjes, ook van die Lanarte-pakketjes, en voorzien van een goudkleurige lijst. Daar zou dit borduurwerkje heel leuk bij passen.
Dus de komende tijd in de kringloopwinkels maar eens goed in de gaten houden of ik toevallig zo'n lijstje tegen kom in de juiste maat. Dan kunnen de borduurtjes in ons nieuwe huis (ooit) bij elkaar worden gehangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten