Volgers

maandag 2 oktober 2023

wat een zomers najaar

 Wat boffen we toch met het weer! Heerlijke temperaturen, zonnig en droog. Voor morgen wordt er wat regen verwacht, maar daarna weer prima nazomerweer. Terwijl het eigenlijk geen nazomer meer is, maar herfst!

Ik geniet ervan met volle teugen, heerlijk buiten bezig, in de tuin. En we gaan elke dag een wandeling maken. In het weekend overdag, op werkdagen 's avonds nadat we hebben gegeten. Zo ook vandaag. De ganzen zijn al wel aan het verzamelen, en ze lijken alvast te oefenen met "in formatie vliegen":

Hm, dat oefenen is nog wel even nodig, want ze vormden eventjes een v-tje, en toen werd het een rommeltje 😊.

Natuurlijk komen we onderweg ook al flink veel paddenstoelen tegen, maar ook deze:

De natuur is van slag, en misschien hoor ik me daar zorgen over te maken, maar heel eerlijk gezegd, ik geniet er enorm van dat het weer nog niet is omgeslagen. De herfst is mooi qua kleuren, maar al dat vocht, daar zit ik niet op te wachten. 

En handwerken? Elke dag wat steekjes, dat is goed voor mijn fijne motoriek, maar meters maak ik momenteel niet, omdat ik graag zoveel mogelijk tijd buiten doorbreng, nu het weer nog zo mee werkt.

14 opmerkingen:

  1. Ik had dit jaar klaprozen in de tuin gezaaid en nu komen op de gekste plaatsen klaprozen op. We genieten hier dus ook nog van die mooie rode bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gisteren hoorde ik en vogel zingen alsof het lente was

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk voor je dat je hier zò van kunt genieten...
    Vandaag een wat andere dag, maar er komen nog mooie dagen aan begreep ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag wordt weer een mooie dag, maar ik moet werken, dus zal er weinig van meekrijgen. Nou ja, geen vochtige lucht, en dat is ook weer erg prettig voor de fibro.

      Verwijderen
  4. Fijn hè, dit weer. Nu regent het een beetje en het is donker binnen...
    Maar wie weet is dat morgen anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het wisselt wat meer, maar het is uitzonderlijk weer.

      Verwijderen
  5. Ja, wat fijn he dat lekkere weer, zo goed voor onze spiertjes. Hier wordt ook niet veel gehandwerkt, 's morgens even de dingen die echt moeten gebeuren in huis en dan heerlijk naar buiten, de tuin in of op de fiets.
    Ben wel een beetje jaloers op die prachtige bossen bij jullie met al die mooie kleuren!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De spiertjes waarderen dit weer absoluut! Ik zou nooit meer terug willen naar de Randstad, om heel veel redenen, waaronder de natuur die hier binnen handbereik is.

      Verwijderen
  6. Gisteren had ik een prachtige dag.
    Vandaag is het hier voornamelijk somber en erg nat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het najaar maakt inderdaad de regenachtige zomer helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt erop dat de seizoenen allemaal een beetje opschuiven, later beginnen en eindigen.

      Verwijderen