Volgers

vrijdag 20 oktober 2023

het is herfst geworden


 Oeps, gebeurt dit jullie ook wel eens? Ik ben de mouwen aan het breien van mijn Aamu trui, en wat vind ik effen tricotsteek toch hopeloos saai om te breien! Gisterenavond nog een tijdje aan zitten breien, en daarbij blijkbaar een steek laten vallen.  Dat gebeurt mij absoluut nooit als ik met meerdere kleuren brei, maar die saaie tricotsteek in 1 kleur.....zucht. Nou ja, ik heb inmiddels de steek opgehaald met een haaknaald, als het breiwerk af is en de trui gewassen, ga je er niets meer van zien.

Hier in het noorden van het land is het vandaag echt een herfstdag, regen, harde wind, gewoon van dat gure wind waarbij je het liefste lekker binnen blijft, met een kop koffie, breiwerkje in de handen, lekker (brei)filmpjes kijken op Y.outube.
En dat is precies wat ik vandaag doe!

Ik heb vanmorgen mijn nieuwe bril opgehaald, en ik moet er echt enorm aan wennen. Ik ben maar naar huis gereden met mijn oude bril op, want ik merkte dat mijn ogen echt even moeten aan de nieuwe bril. Ik heb een vrije dag, boodschappen zijn in huis gehaald, huishouden aan kant, bril gehaald, en na thuiskomst die opgezet. En ik werd behoorlijk misselijk, kreeg hoofdpijn, werd draaiierig, erg vervelend allemaal. Maar nu, na een paar uur, trekt dat gelukkig allemaal weg. Ik doe de rest van de dag maar even lekker rustig aan, de mouwen zijn bijna af, en dan de rest van de panden nog (ook weer die saaie tricotsteek in 1 kleur). Hm, misschien ga ik gewoon mijn doos met stopwol pakken, en lekker een paar sokken op de naalden zetten, lekker spelen met kleurtjes en steken. Eerst maar even wachten tot de misselijkheid e.d. echt helemaal weg zijn.

Ik wens jullie allemaal vast een heel fijn weekend! 

9 opmerkingen:

  1. Wat een ongezellige regendag was het vandaag hè... Ik ben ook maar in mijn wolletjes gedoken en met de poes erbij was het toch fijn.
    Oh, wat jammer van die steek. Maar je zag het gelukkig. Nee, al dat recht breien is ook niks voor mij, maar soms is het wel mooi als de mouwen mooi rustig zijn.
    Je moet altijd wennen aan nieuwe glazen! Dus dat kost even tijd. Ik hoop dat je er niet al te lang last van hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig voelde ik me aan het einde van de dag weer opknappen. Maar ik denk dat ik nog wel terug moet om de pootjes iets minder strak te laten zetten, voelde het aan het einde van de dag wat drukken bij 1 oor.

      Verwijderen
  2. Ja ik herken het! Door de saaiheid let ik minder op (of denk ik dat ik niet hoef te kijken) en dan gaat het fout en zie ik het later pas.... maar gelukkig bestaan er haaknaalden!
    Vervelend dat je zo moest wennen aan je nieuwe bril, misschien is het een bewijs dat je echt wel aan een nieuwe bril toe was...
    En ja, ook hier YouTube filmpjes aan, haak- en breiwerkje erbij en lekker veel (herfst)thee. Ik hou wel van dat cocoonen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vorige bril was 2 jaar oud, maar vanaf het begin af aan beviel die me niet goed, alsof de glazen te sterk waren. En inderdaad blijk ik nu iets minder sterkte glazen nodig te hebben (alhoewel dat ook gewoon veranderd zijn in die 2 jaar). Het montuur beviel ook niet, elke 5-6 weken terug om de poten weer strak te laten zetten is niet zoals het hoort.

      Verwijderen
  3. Het regende al flink toen ik opstond en dat ging de hele dag door, om 7 uur werd het pas droog. Morgen ben ik jarig en vorig jaar zaten we toen 's middags nog buiten, dat gaat hem nu niet worden.
    Manlief vroeg deze week of ik voor hem ook eens sokken wou breien, nu vind ik mannensokken ook oersaai om te breien, ik ga maar een leuk steekje zoeken, dan is het iets minder eentonig.
    Vandaag heb in herfstspullen neergezet in huis, is toch weer erg gezellig met dat donkere weer.
    Ik wens je een fijn weekend,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mannensokken zijn saai, als je ze in tricotsteek breit. Alvast een hele leuke verjaardag gewenst! Buiten zitten zal niet gaan, maar je hebt het binnen gezellig gemaakt, dus dat komt wel goed. Je zult vast een fijn weekend hebben!

      Verwijderen
  4. Het waaide hier gisteren zo hard, dat ik nauwelijks vooruit kwam op de trike.
    Pas in de hoogste ondersteuning ging het wat vlotter.
    Maar op 3km verbruikte ik veel meer accu dan ik gewend ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat met jou, je nieuwe bril dragend. Dat hoor je wel vaker, dat als je breiwerk saai is, dat je dan eerder een fout maakt. Heb je zelf voor het saaie breien gekozen of is het een testknit? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat gelukkig beter, ben vandaag nog even 1 neussteuntje laten bijstellen, maar die zit nog steeds wat te strak tegen mijn neus aan, dus morgen na het werk nog maar even langs.
      Ik doe mee aan een KAL van Isabell Kraemer, en koos een trui met alleen een pas in meerdere kleuren. Dus zelf gekozen 😉. Ik ben klaar met het breien, moet alleen nog de draadjes werken, wassen en blocken. En dan natuurlijk nog foto's maken!

      Verwijderen