Volgers

zondag 24 september 2023

KAL Isabell Kraemer

 Op Ravelry ben ik lid van diverse groepen (forums), waaronder die van ontwerpster Isabell Kraemer. Daar wordt nu een KAL georganiseerd. KAL staat voor KnitALong.

Iedereen is vrij om zelf een patroon uit te kiezen van Isabell, dat kan een trui, een vest of een accessoire zijn. Als je al een patroon van haar op de naalden hebt staan, een WIP dus, kun je ervoor kiezen om die af te maken. Het gaat vooral om het plezier van het breien van één van haar patronen, en dat met elkaar delen, of elkaar eventueel helpen bij vragen.

Ik heb gekozen voor Aamu (klik en je komt op de Ravelry pagina van dit patroon). 

Het is een koltrui. Ik heb ervoor gekozen om het boord de helft zo lang te maken, ik wil graag een warme kol, maar als ik de kol op de juiste lengte zou hebben gebreid, zou die simpelweg te hoog zijn geweest voor mijn nek. Kennelijk heb ik een korte nek 😊.

Het leukste gedeelte, het breien van de yoke met 5 kleuren, is inmiddels gebreid. Nu ga ik eerst de mouwen breien, tot voorbij de ellebogen. Dan kan ik zien hoeveel ik nog over heb van de hoofdkleur. Afhankelijk daarvan ga ik bepalen of ik onder in de mouwen en het pand het kleurwerk, of een gedeelte daarvan, ga herhalen.

Ik brei met garens die ik op voorraad heb, over van vorige projecten, allemaal Drops Flora. Ik brei met naalddikte 3.


De kleuren zijn zoals op de foto hierboven, de foto van het gebreide gedeelte maakte ik met wat te weinig daglicht om de kleuren goed te krijgen.

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige trui Anja! Mijn brei-juf waar ik laatst de topdown workshop volgde gaf ons ook als tip om bij patronen van Isabell Kraemer te kijken omdat ze - volgens haar - altijd goed zijn. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is de eerste keer dat ik een patroon van haar brei, het staat allemaal heel duidelijk beschreven. Over het algemeen heeft zij wat wijdere truien en vesten, wat slobberige modellen zeg maar, daar houd ik niet zo van, maar als je een beetje ervaren breister bent kun je dat natuurlijk vrij eenvoudig aanpassen door een andere maat en/of met een andere naalddikte te breien.

      Verwijderen
  2. Inderdaad... de bollenfoto laat de kleuren intensiever zien dan die van je breiwerk... Maar dat het heel mooi wordt, kan ik wel zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! ik ben ook niet zo van de hoge collen, tenzij ze heel wijd zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het nadeel van heel wijde collen is dan weer, dat ze je nek niet warm houden 🙁

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi werk! Ik vind het altijd zo knap hoe mensen het ingebreide patroon kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel eenvoudig hoor, gewoon steekje voor steekje 🌞

      Verwijderen