Volgers

vrijdag 10 februari 2023

warme truiendag

 warme truiendag


Het is vandaag warme truiendag.  Deze dag wordt elk jaar georganiseerd in februari. De bedoeling is aandacht te vragen voor het klimaat.

Als heel Nederland op deze dag 1 graadje minder stookt, besparen met z'n allen 3,3 miljoen kubieke meter gas (volgens de website Warmetruiendag).
Nu hebben veel mensen deze winter elke dag de thermostaat wat lager staan geloof ik, maar het kan beslist geen kwaad hier aandacht aan te besteden.

Ik ben vandaag vrij en mijn lichaam is in staking! Spieren die in de krimp springen, alles wat ik probeer te doen is extreem pijnlijk. Het plan was vanmorgen even het huis aan kant en vanmiddag lekker de tuin in. Maar dat ging dus niet door. Ik heb diverse handwerkjes opgepakt, en snel weer neergelegd, omdat het gewoon geen van alle wilde. Breien, haken, borduren, vandaag niet! 

De trui op de foto droeg ik vandaag, een heerlijk warme trui, net wat m'n lijf vandaag nodig had. Ik ga nog maar wat lezen, heb een fantastisch tuinboek! Zal ik jullie later wel een foto van laten zien. En dan hopen dat mijn lijf morgen wel wil mee werken, want dan moet ik werken.

Doen jullie mee aan warmetruiendag? En/of ga je naar de Handwerkbeurs dit jaar? Wij slaan dit jaar over. De laatste 2 jaren dat we gingen vonden we het erg jammer dat 1 bepaalde winkel zo'n enorm groot deel van het oppervlak innam, en we werden ook niet erg blij van het publiek. We werden heel vaak letterlijk opzij geduwd (en dat waardeert mijn fibro-lijfje echt niet!)

Fijn weekend allemaal!


8 opmerkingen:

  1. eigenlijk draag ik altijd truien en ja vandaag dus ook.
    maar m'n verwarming staat al een hele tijd een graadje lager... dus dat maar even niet.
    sterkte met de pijn, hoop voor je dat dat weer gauw wegtrekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was aan het werk en daar is het altijd warm. Ook al dragen we korte mouwen, we blijven zweten. Maar de bewoners zitten de hele dag stil en die hebben het wel koud.
    Vanmiddag ging ik wandelen met een vriendin en het was heerlijk buiten. Lekker zonnetje en uit de wind was het ook best wel warm.

    Beterschap en hopelijk gaat het morgen weer beter met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draag nog zelden een trui, heb het al gauw te warm.

    Handwerkbeurs klink verleidelijk, maar is voor mij (nog) niet haalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij had keuze genoeg uit warme truien, denk ik...
    Maar o wat was het gisteren koud. Weinig zon gezien, en dat scheelt zoveel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij doen iedere dag warme truiendag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat rot voor je dat je zo'n pijn had dat je niets kon doen! Ik hoop voor je dat het vandaag weer de betere kant op gaat.
    Nee geen Handwerkbeurs voor mij; ik vind het te druk én te duur en wil mezelf niet plagen door naar al dat moois te kijken en (bijna) niets te kopen.
    Warme Truiendag had ik gemist tot ik het op de blog van Akkelien las. Het is een goed initiatief natuurlijk, maar sneeuwt voor mij dit jaar toch een beetje onder doordat we al maanden Warme Truiendagen hebben. En ook de omslagdoeken doen goed werk; ze zijn nog nooit zoveel gedragen als nu 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop voor je dat het vandaag beter gaat als je moet werden.
    Gistermorgen was het behoorlijk mistig en koud, dan weet je al hoe
    laat het is, een slechte dag. Vandaag gaat het nog slechter dan gisteren, ik heb nu zulke pijnlijke benen dat fietsen amper lukte.
    Gedeelde smart is halve smart, zullen we maar zeggen, maar ik hoop
    dat het snel droger en wat warmer wordt.
    Ik wens je een goede zondag,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie trui voor warme truiendag. Ik draag ook graag een dikke trui als het koud is, überhaupt haha.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen