Volgers

zaterdag 25 februari 2023

Maastricht

Vorige week vierde Sanne haar 28e verjaardag. Pft, waar blijft de tijd! 
Ik had bedacht dat het wel leuk zou zijn om haar te trakteren op een paar daagjes er tussenuit.
De keuze viel op Maastricht. We kenden Limburg alleen maar van het-ligt-op-de-route-naar-vakantie.

Wat hebben we het getroffen met het weer! De eerste dag reden we naar de grotten bij de St. Pietersberg. Wat een mooie omgeving daar! We kregen een rondleiding, een vriendelijke gids vertelde ons over het ontstaan van de grotten en het omringende landschap. Daarna liepen we nog een tijd rond bij deze "berg" en genoten van het uitzicht. 

Daarna reden we naar ons verblijf: Buitenplaats Vaeshartelt. Jullie zien het, het zonnetje deed haar best! We hebben 's avonds heerlijk gegeten op een terras op het Vrijthof. Toegegeven, er stonden terrasverwarmers, maar we zaten daar echt te genieten zonder zelfs maar onze jassen aan te hoeven doen!

 
Het hotel is gevestigd in een prachtig pand, met een lange oprijlaan:
Rondom liggen er mooie tuinen, waar je heerlijk kunt wandelen. Er worden fruit en groente verbouwd, die in de keuken van het hotel worden gebruikt. Er is een groot bijenhotel met 7 volken, er zijn alpaca's, en nog veel meer. In de ochtend was er een uitgebreid ontbijt, en daarna gingen we op pad.
We houden van oude gebouwen, en in Maastricht was genoeg te zien voor ons.
Her en der zijn nog delen van de vroegere stadswal te zien. En er zijn heerlijk wat gelegenheden waar we de inwendige mens konden verwennen.
Piece of cake is ab-so-luut aan te bevelen! Volop keuze uit lekker gebak. 

Sanne wilde graag eens goed advies over een nieuwe parfum. We kwamen terecht bij de Bijenkorf, waar we geweldig leuk werden geholpen door de mevrouw op de afdeling van Chanel. Ze had duidelijk echt verstand van zaken, en welke geur goed bij Sanne past. Tijdens het gesprek kwam ter sprake dat we er waren om Sanne's verjaardag te vieren. Nou, dat hebben we geweten! Sanne werd enorm verwend door haar, kreeg een cadeautas bij haar parfum, die werd gevuld met allerlei samples van verzorgingsproducten. Daarnaast kreeg ze ook nog een ontzettend leuke make-up tas cadeau, zo ontzettend lief!
We hebben de hele dag doorgebracht in Maastricht, mooie oude kerken bezichtigd, heerlijk geslenterd door de stad en genoten van het zachte weer. En 's avonds hebben we heerlijk gegeten in het hotel.

De stad kleurde al behoorlijk rood-geel-groen, blijkbaar de kleuren voor carnaval. We zagen op zaterdagochtend praalwagens rijden, op weg naar een optocht.
Het weer was helaas veranderd, het was bewolkt, maar dat was geen probleem, we hadden voor de zaterdag een bezoek gepland aan kasteel Hoensbroek.
Ik heb besloten dit jaar weer eens mee te gaan doen aan Sock Madness. Inschrijven was mogelijk van 1 t/m 14 februari, dus het werd spannend of de specificaties van het kwalificeer-sokkenpaar zou uitkomen tijdens ons uitstapje.
En ja hoor, op Sanne's verjaardag bleek het patroon bekend te zijn gemaakt.
Hoe feestelijk, met al die ballonnen!!! Heel toepasselijk voor de jarige Jet 😊.
Ik had een tijdje geleden alle garens al klaargelegd voor de sokken van Sock Madness. Maar voor de sok met de maximaal 34 restjes had ik gekozen voor een neutrale achtergrond: grijze Drops Fabel. Dat leek me te saai voor deze vrolijke sokken!
Nu had ik vooraf al gekeken of er wolwinkels in (de buurt van) Maastricht zijn, en we wilden Het Zwarte Schaep in Margraten bezoeken op de terugreis. Dus voordat we naar het kasteel reden, gingen we los in de wolwinkel!
Nou ja. we gingen los, we kochten een paar bolletjes wol:
In dit zakje zitten o.a. een paar garens die ik kocht voor deze sokken. De sokken worden voor Sanne, dus zij koos zelf de basiskleur uit:
Groen-blauw voor de ondergrond, de donkerblauw voor het meisje en de teen. 
Ik zal een apart blogje gaan wijden aan deze sokken, want er valt wel e.e.a. over te vertellen.
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!







14 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie het zo getroffen hebben met het weer in Maastricht en dat jullie het zo goed gehad hebben.
    Die sokken gaan vast bijzonder worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, we hebben enorm genoten! De sokken zijn inmiddels af en goedgekeurd, volgt nog een blog over.

      Verwijderen
  2. Wat leuk om te lezen dat jullie in mijn woonplaats zijn geweest en er een leuke tijd hebben gehad. Ik zag ook veel bekende foto's langs komen:) Nog maar even nagenieten. Groetjes uit Maastricht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb flink veel foto's gemaakt, wat een mooie stad is jouw woonplaats! We genieten absoluut na!

      Verwijderen
  3. Wat een gezellig weekend, Hartelijk gefeliciteerd met Sannes verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Limburg waan je je in het buitenland, zo mooi... zo anders...
    Wat fijn dat het ook goed weer was!
    En wat een leuke sokken met de ballonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zeiden steeds tegen elkaar dat het toch net leek of we in Duitsland of Luxemburg reden! De sokken zien er erg leuk uit maar blijken flink lastig om te maken, er zijn helaas al veel mensen afgehaakt.

      Verwijderen
  5. Alsnog gefeliciteerd Sanne!
    Wat hebben jullie een mooi hotel gevonden en leuke uitstapjes gemaakt! Heerlijk om dit als moeder en dochter te kunnen delen.
    Mooi dat het eerste Sockmadnesspatroon uitkwam toen jullie weg waren; nu hebben jullie souvenirgaren voor mooie verjaardagssokken. Veel succes en plezier met het breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank namens Sanne! We gaan bij uitstapjes altijd op zoek naar zoiets, niet een gewoon standaard hotel of zoiets, als je het doet, moet je het goed doen is dan ons motto. Op reis ga ik altijd op zoek naar een wolwinkel, want ik vind het erg leuk om souvenirgaren te gebruiken!

      Verwijderen
  6. Het Zuiden van Zuid-Limburg is zo fijn. Ik ben er echt verliefd op. Ik ga er gauw weer heen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw enthousiaste verhalen over het zuidelijkste puntje van ons land heeft bij mij zeker interesse opgewekt!

      Verwijderen
  7. Je gaat me nou toch niet wijs maken dat je in limburg geweest bent zonder vlaai te eten he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ga ik je niet wijs maken, dat vertel ik je gewoon! Wij houden van gebak, maar vlaaien, nee niet zo. En ik kan je vertellen dat er ontzettend veel, lekker gebak te koop is in Zuid-Limburg (en we ook veel daarvan op hebben!)

      Verwijderen