Volgers

zaterdag 10 september 2022

Help, het is "maar" 20 graden! En wat ben ik verwend voor mijn verjaardag!

 

Vanmorgen vond onze poes het nogal koud, het is tenslotte "maar" zo'n 20 graden, en dat is even omschakelen.
De hele zomer lag ze naast ons, maar nu kwam ze zich lekker opwarmen op Sanne's schoot.
Dekentje op schoot gelegd, en hop, poeslief springt op schoot en kruipt dan graag onder je trui of vest, het enige wat je dan nog van haar ziet is haar staart 😊. Ze kruipt dan heerlijk tegen je aan, en valt in slaap. 

Geen probleem, de dekentjes liggen alweer klaar bij onze banken! Ik heb er eentje bij gekregen, voor mijn verjaardag:

Het is een heel warme kleur, met een oranje gloed, die ik niet goed op de foto krijg. Met aan de binnenkant een superzachte, warme voering.


Ik ben super, super verwend door Sanne! Voor mij is mijn verjaardag geslaagd als het gewoon een gezellige dag is die we samen kunnen doorbrengen. Cadeautjes hoef ik niet te krijgen, maar Sanne denkt daar anders over (haha, ik ben precies zo hoor, ik vind het ontzettend leuk om mensen te verwennen met cadeautjes). 

Ze kocht ook nog 4 hele leuke kussens, met heel warme kleuren. Geen idee waarom ze allemaal zo flets lijken op de foto's, krijg het ook niet aangepast. Nou ja, dat moeten jullie je dan maar zelf inbeelden, het geeft de woonkamer gelijk een warme sfeer, die helemaal past bij de herfst. Een paar mooie schaaltjes en herfstdecoratie kreeg ik ook nog, jullie begrijpen het, super sfeervol hier in huis!

Tijdens onze vakantie had ik een mooi cadeau bedacht: een goede spa. Ja duh, toen ik dat tegen haar zei, wist ik direct al wel dat ze dat natuurlijk helemaal geen leuk cadeau vond om te geven. Geen probleem, daar zou ik zelf wel een keer naar op zoek gaan. Ik had dus helemaal niet verwacht dat ze er toch eentje voor me had gekocht, en nog wel dit super exemplaar:

Van zo'n "saai" cadeau weet ze dan toch nog iets leuks te maken, door het te versieren met mooie slingertjes en een gehaakt bloempje. Ik ben er echt heel blij mee, want deze heeft geen houten steel die los kan komen, maar een stalen steel die eraan is gelast. Heel goede reviews, daar ga ik veel plezier van hebben!

Het was ook de aanleiding voor een super gezellige dag uit: we gingen langs een hele rij kwekerijen, om planten uit te zoeken voor onze tuin (de spa komt goed van pas als we ze in onze tuin gaan zetten). We kochten een aantal prachtige planten:

Een Leycesteria, 2 verschillende Viburnums (eentje bloeit van november t/m januari, de andere januari t/m maart, zodat we ook in de winter kleur in de tuin hebben!) en ook een Ginkgo. Kunnen jullie die boom?


Het zijn de oudste bomen ter wereld, het is geen loofboom en geen naaldboom. Ze bestonden al eerder dan de dinosauriërs! En toen de bommen vielen op Japan, waren dit de enige bomen die daar geen last van ondervonden. In Japan staan ze vaak bij tempels, en worden daar gezien als teken van vruchtbaarheid.

Het heeft een heel bijzonder blad, en groeit heel langzaam. Dat laatste betekent dat het dure bomen zijn, maar deze kwamen we tegen voor een zeer acceptabele prijs, en we vielen voor de vorm waarin deze is gekweekt.

Wat ben ik verwend hè! We hadden een hele gezellige dag uit, aten in een restaurantje dat we onderweg tegen kwamen (wat fijn dat dat weer zomaar kan) en haalden bij een banketbakker waar we langs reden heerlijk gebak voor 's avonds. 

Nu hebben we nog een heel vrij weekend, uiteraard gaan we de planten in de tuin zetten, en we hebben nog wat kleine klusplannetjes.

Ik heb mijn brei-mojo weer helemaal terug gelukkig! Afgelopen week heb ik mijn kledingkast op de kop gezet, de herfst/winterkleding weer in zicht, de zomerkleding ingepakt in kledingdozen. Ik heb een heerlijke inloopkast, aan de ene kant 2 lange stangen boven elkaar, waar ik alle kleding kwijt kan die ik op hangers heb, en aan de andere kant planken waar ik de kleding op leg, die ik niet wil ophangen, zoals (hand)gebreide kleding. Als je dat ophangt, kan het gaan uitzakken en lubberen, en dat wil ik natuurlijk niet. 
Bij zo'n omwisseling ga ik ook kritisch door mijn kleding: wil ik dit kledingstuk nog dragen, is het misschien niet mooi meer maar nog goed genoeg om te dragen tijdens tuinieren/klussen (die kleding heb ik in een grote la onder mijn bed), moet er iets hersteld worden aan de kleding? Een aantal truien die ik vorig jaar heb gebreid, ga ik aanpassen. Ik breide toen een aantal truien met een wat korter lijf (niet cropped, maar voor mijn doen wel wat aan de korte kant), en met 7/8 mouwen. What was I thinking??!!
Ik ben een koukleum, wil dus dat mijn mouwen ook mijn polsen bedekken, en dat mijn truien lang genoeg zijn, dat mijn rug niet bloot ligt als ik me buk! Dus mijn eerste paar projecten van dit seizoen zijn herstel-breisels. Eentje heb ik al af, de tweede staat op de naalden. Hopelijk kan ik jullie dat later deze week allemaal laten zien.

Rest me nog jullie een heel gezellig weekend te wensen!













12 opmerkingen:

  1. Hey Anja, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat ben je ontzettend verwend door Sanne. Echt heel erg leuk.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat een lieve dochter heb je toch, zoveel mooie cadeaus, superleuk die kussentjes (en de rest) , die spa lijkt mij erg fijn, bij mij wiebelt het blad altijd.
    Wij kregen sinds gisteravond 40 mm regen, dus voorlopig heeft de spa nog even rust.
    Geniet nog maar lekker na dit weekend!
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja ze is een schat! Gisteren kwamen we thuis, en had het blijkbaar geregend, wij hebben geen druppel gehad onderweg, maar kwamen op een bepaald moment bij een kwekerij aan waar het daar eerder op de dag duidelijk wel had geregend. We reden blijkbaar de juiste route om droog te blijven 😊

      Verwijderen
  3. Hartelijk gefeliciteerd Anja, zoooooo wat heeft je dochter
    je ontzettend verwent zeg. Prachtige materialen en rijke
    warme tinten, dat zal een bijzondere fijne sfeer geven.
    En kijk die gekke kattenbeesten toch, haha, ze weten
    altijd feilloos de lekkere plekjes te vinden en geef ze ongelijk.
    Prachtige aankopen deden jullie bij het tuincentrum.
    Heel fijn weekend verder.....

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik ben enorm verwend! Vandaag gaat het allemaal een mooi plekje krijgen.

      Verwijderen
  4. Dat klinkt als een geweldig fijne verwen verjaardag.
    Nog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, het was een geweldig fijne dag, ik ben superverwend!

      Verwijderen
  5. Nog heel hartelijk gefeliciteerd, Anja! Het plezier spat van je bericht af..., zo leuk dat je super verwend bent.
    Die foto van de poes met dat staartje....oh..., heerlijk beest!
    Ik denk dat er inmiddels al veel planten een plekje hebben gekregen.
    En vanavond komen de breinaalden weer te voorschijn, verwacht ik. Het is ook al best weer vroeg donker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klopt helemaal, alle planten zijn vandaag op hun plekje gezet, en vanavond zat ik weer heerlijk met een breiwerkje op de bank. Hoe voorspelbaar! We hebben de woonkamer heerlijk aangekleed met de cadeautjes die ik kreeg en andere herfstdecoratie die we al hadden, het ziet er heerlijk knus uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd en wat heb je leuke/mooie cadeautjes gekregen. Ja, zo'n spa is geweldig, goed tuingereedschap is belangrijk. Vaak kost het wat, maar je doet er lang mee en het voorkomt een hele hoop ergernis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, ik begrijp best dat het misschien niet zo'n leuk cadeau is om te geven, maar ik ben er heel blij mee, het blijkt een superfijne spa te zijn, we hebben hem al goed ingewijd 😄 I

      Verwijderen