Volgers

woensdag 17 maart 2021

Verkiezingsdag

 Het zal geen Nederlander ontgaan zijn, vandaag mogen we onze stem uitbrengen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Dat mocht gisteren en eergisteren ook al, al schijnen veel mensen te denken dat op die dagen alleen ouderen mochten komen stemmen. Nee, ook kwetsbaren, en in principe ieder ander was op die dagen welkom. En daar maakte ik dankbaar gebruik van, ik heb mijn stem gisteren al uitgebracht.

Nu is er in ons dorp 1 stemlokaal, en dat ligt precies aan de andere kant van ons dorp. Geen probleem, ik genoot van de wandeling door het dorp.
Meestal gaan onze wandelingen door de natuur. We wandelen vanuit ons huis, om het huis van de overburen, en komen dan aan de rand van het bos.
Maar ook in het dorp genoot ik volop van de natuur, die weer uitloopt. 
Het is allemaal nog pril, en ik weet dat de natuur hier in het noorden van het land echt later uitloopt dan elders in het land. Als wij vroeger met mijn ouders op bezoek gingen bij mijn moeders "ouders" in Drenthe, viel het ons altijd weer op, zodra we bij Zwolle de brug passeerden, was er een verschil. De natuur liep later uit dan thuis in Zuid-Holland.
Ik lees net dat demissionair minister De Jonge vanmorgen terug naar huis moest, omdat hij zijn verlopen paspoort bij zich had. Die lag in dezelfde la als zijn nieuwe paspoort. Tja, kan gebeuren, denk ik dan. Maar dan lees ik vervolgens dat hij stemde bij de drive-through stemlocatie in Rotterdam. 
Dan had hij toch zijn rijbewijs kunnen laten zien? Nee, dat had hij niet bij zich.
Wacht even, je stemt vanuit je auto, en je rijbewijs ligt thuis? Ligt het nou aan mij? Als je auto rijdt behoor je je rijbewijs bij je te hebben! Geef als minister het goede voorbeeld!
Nadat hij voor de 2e keer naar de stemlocatie was gereden en zijn stem had uitgebracht, heeft hij getwitterd in thuisquarantaine te gaan, omdat hij een app-je had ontvangen dat hij in contact is geweest met iemand die positief is getest op Corona.
Zucht, ik word soms zo moe van die politici! Ik ga nog maar even fijn wandelen door het dorp!




 



2 opmerkingen:

  1. Je bent niet de enige, die moe wordt van de politici.
    Soms vraag ik me wel af of ze zelf wel weten waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn, wat de ene dag beweerd wordt kan net zo makkelijk
    de volgende dag weer anders zijn.
    Het hele vaccinatiebeleid is onderhand zo helder als koffiedik.
    Ik snap heel goed, dat het ook voor politici heel moeilijk is
    om in deze tijd hun werk te doen, maar sommige dingen komen toch
    wel erg knullig over.Affijn, de verkiezingen zitten er bijna op,
    ben wel erg benieuwd naar de uitslagen.
    Wat de natuur betreft, meestal zijn bij dochterlief de hosta's
    eerder boven dan bij mij, maar komt misschien wel door de
    verschillende grondsoort.Klei is taaier dan de Drenthse grond.
    Geniet lekker van de natuur, doe ik hier ook,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vond het nog al verwarrend al die stemdagen.. iedere dag was er maar 1 lokatie open en het steeds op een andere lokatie, veel mensen stonden dan ook voor een dichte deur.
    ook hebben in rotterdam 2 wijken geen stempas gehad en elders in rotterdam hele flatgebouwen geen stempas.
    iedereen zeurt op rutte en hij moest aftreden vanwege de toeslagaffaire ... maar de meesten hebben toch op hem gestemd..
    gooi het maar in mijn pet!!!
    en ja die de jonge.. en grappenhuis niet te vergeten.. ze geven me de indruk.. op op fotoos van feestjes na de verkiezingen dat politici zich nooit aan hun eigen regels en wetten houden.

    BeantwoordenVerwijderen