Volgers

zaterdag 7 maart 2020

Wohin?

Nee, schrik maar niet, ik ga niet opeens in het Duits bloggen. Wohin? is de naam van de qualifiersokken bij de Sock Madness. En de mijne zijn af, en goedgekeurd!
 Het begon natuurlijk met bolletjes sokkenwol (Durable Soqs) en stroopwafels.
Dat laatste vraagt om een beetje uitleg: een aantal jaren geleden onderzochten andere deelneemsters (ik meen uit Finland) hoe het toch kon dat Nederlandse sokken breisters zo veel sneller hun sokken af hadden dan de andere deelneemsters. Conclusie was, dat de Nederlandse breisters "doping" gebruikten, namelijk stroopwafels. Dit alles natuurlijk met een vette knipoog, maar sindsdien spelen stroopwafels een eigen rolletje binnen de SM.

Ik breide de kleinste maat (S), en die passen mij uitstekend!
 Je had vrije keuze om de boorden, hielen en/of tenen in de bijkleur te breien in plaats van in de hoofdkleur. Ik begon per ongeluk de hielen met de bijkleur te breien, maar vond het wel leuk dus liet ik het zo.
De sokken zijn goedgekeurd, en ik zou dus mogen meedoen aan de wedstrijd, maar op eigen verzoek doe ik dit jaar mee als cheerleader. Dan krijg je wel de patronen en kun je dus met de anderen mee breien, maar hoef je niet aan alle eisen te voldoen. Zolang je maar een "resonable effort" toont bij elk paar sokken, blijf je de patronen ontvangen. Dat houd in dat je minimaal 1 sok volgens de eisen hebt gebreid, of bij 2 sokken tot voorbij de hiel bent gekomen.
Door als cheerleader te breien, kan ik dus wel meedoen, maar mag ik de sokken direct op maat maken voor mij of Sanne. Dat was mijn struikelblok vorig jaar, toen deed ik mee aan de wedstrijd, en kwam ik met een aantal veel te grote sokken te zitten. Het idee was om die na afloop deels uit te halen en dan op maat te breien, maar daar kwam niet van.
Het gele garen dat ik nu heb gebruikt in deze sokken, gebruikte ik vorig jaar voor een wedstrijdsok:
Ze waren te ruim, en zaten door het patroon ook niet lekker aan mijn voeten. Dus haalde ik ze nu uit, om het garen te hergebruiken voor de qualifiersokken. Blij dat ik dat heb gedaan, nu is het garen alsnog goed gebruikt, en heb ik een fijn paar sokken erbij!

Iedereen heeft nog een week om de qualifier sokken af te breien, en goedkeuring te krijgen. Dan worden de teams samengesteld, en daarna gaat de wedstrijd van start.
Het duurt dus nog waarschijnlijk anderhalve week voordat het volgende patroon bekend wordt gemaakt. Bij goedkeuring van je sokken, krijg je een bonuspatroon. Dit keer echte mannensokken, met zelfs een inbreipatroon van een snor! Nee, die ga ik niet breien, maar ik heb wel weer de smaak van het sokken breien te pakken, en ik ga maar eens een mooi sokkenwolletje uitzoeken voor 1 van de opwarmpatronen: Luck of the mods.  Die zien er zo uit:
Ik vind ze prachtig! Dus ik ga maar eens op zoek naar een effen sokkenwolletje met een bijpassend sokkenwolletje met kleurverloop.
Fijn weekend allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Je sokken zijn weer geweldig hoor!
    En fijn dat je voor dit hebt gekozen want blijven zitten met tig paar te grote sokken is ook niks!
    Op mijn haak en brei clubje hebben een paar dames ook sokken ingebreid met bloempatroon.. zwart en een bol met kleurverloop..dat werden zulke mooie sokken ..leek wel kunst!
    Alleen rekten ze niet zo mee als andere sokken dus veel stukken uitgehaald en weer op ieuw begonnen met 1 of 2 steken extra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn inderdaad vaak prachtige sokken, een donker effen garen in combinatie met kleurverloop. Ik heb kleine en smalle voeten, dus dat rekken heb ik gelukkig niet nodig.

      Verwijderen
  2. Ik denk dat je er als chearleader veel meer lol in houdt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik wel zeker! Misschien in de toekomst, maar op dit moment ben ik blij dat ik koos om cheerleader te zijn.

      Verwijderen