Volgers

zondag 24 februari 2019

garens splitsen

Zoals trouwe lezers wel weten, houd ik er niet van als gebreide sokken niet identiek zijn.
Als ik een sokkenwol gebruik waarin meerdere kleuren voorkomen, ga ik dan ook altijd eerst op zoek naar 2 plaatsen in het garen, waar het kleurverloop precies gelijk loopt.

De Sock Madness komt er aan, en ik begrijp van voorgaande jaren, dat je wel echt je garens helemaal klaar moet hebben liggen, als het begint.
Nu heb ik een aantal bollen, die ik wil gaan gebruiken tijdens de SM13 (13, want het is de 13e keer dat dit wordt georganiseerd). En dat zijn 100 grams bollen, die nog verdeeld moesten worden in 2 gelijke bollen.

Zaterdagavond keken we uiteraard weer naar De Mol. We vinden het dit jaar allebei niet zo leuk als voorgaande jaren, maar misschien worden we wel helemaal verrast tijdens de finale. We zullen het zien.
Ook al "moet" je bij zo'n programma heel goed opletten, zodat je geen kleine maar belangrijke details mist, stil zitten met mijn armen over elkaar is niks voor mij.
Dus besloot ik een bol sokkenwol te pakken, en die te gaan verdelen.
Ik pakte de Lana Grossa Meilenweit Soja sky, hier rechts op de foto. Al vrij snel vond ik het gelijke kleurverloop, knipte daar de draad door, en ging een bol wikkelen, met die beide draadjes. Maar....opeens ging de ene draad over in grijs, terwijl de ander oranje bleef! Hm, dat is vreemd. Nou ja, een stukje verderop ging het oranje toch ook over naar grijs. Dus tussenstuk eruit geknipt, en een bol wikkelen.
Nou ja zeg, alwéér weken de kleuren op een bepaald moment af! Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt!
Dus maar weer afknippen en gelijke stukken zoeken.
Al met al heb ik nu 5 bollen met gelijk verloop in kleuren. Het valt mee wat er uiteindelijk af viel hoor, maar 5 gram, dat heb je altijd wel op een bol:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten