Volgers

zondag 1 oktober 2017

Oranje

Ik houd van de prachtige kleuren van de herfst. Het zijn de kleuren die in mijn kleding het beste bij mij passen.
Bij de Ravelvy-groep RestEnd is het thema voor oktober bekend gemaakt: oranje.
In september was het paars. Ik heb toen niet meegedaan. Paars is mijn lievelingskleur, maar dat betekent dat, als ik genoeg restjes paarse sokkenwol bij elkaar heb, ik daar weer een nieuw paar sokken van brei. Dus had ik geen paarse restjes over om mee te doen.
En in oktober zal ik waarschijnlijk ook niet mee gaan doen. Want ik heb maar 37 gram oranje sokkenwol-restjes:
Natuurlijk kan ik er andere kleuren bij gebruiken, maar ik denk dat ik gewoon maar weer eens sokken moet gaan breien van nieuwe bollen. Dan ontstaan er vanzelf wel weer restjes!

Gisterenavond heb ik lekker zitten haken aan mijn omslagdoek. Het is een project van haken en weer uittrekken. Ik ben best kritisch in dit soort projecten, de kleuren moeten allemaal op de juiste plaats komen.
Vaak zie ik op het www projecten voorbij komen, waarbij mensen "random" een volgende kleur pakken bij hun project. En vaak komt het dan ook mooi uit. Maar ik ben daarvoor te perfectionistisch (sterrenbeeld Maagd, dan krijg je dat).
Dus als ik een kleur gekozen heb, en aan het einde van de toer vind ik het toch niet mooi geworden, haal ik die toer weer net zo hard uit. En soms meerdere toeren tegelijk.
Geeft niets, ik heb de tijd, de doek hoeft niet vandaag al klaar te zijn. En ik wil dat het eindresultaat naar mijn zin wordt, want anders weet ik het wel, dan ga ik hem nooit dragen.

Bovenaan zagen jullie al een foto staan. Zover is de omslagdoek nu. Er kunnen nog flink wat toertjes bij gemaakt worden, ik heb nog genoeg garen.
Het is een heel leuk werkje. Je haakt 26 toeren, en dan ga je toer 15 t/m 26 herhalen, totdat je de doek groot genoeg vindt. Daarna komt er nog een rand omheen.
Door de verschillende samenstellingen van de garens die ik gebruik, en natuurlijk de verschillende kleurtjes, valt het helemaal niet op dat je steeds 12 toeren herhaalt, het ziet er iedere keer weer heel anders uit.

Gisteren was het hier een totaal verregende dag. Dochter en ik zijn auto's wezen bekijken/passen/proefrijden, en ze is heel veel wijzer geworden over welke auto's wel/niet door de test heen komen. Maar we kwamen als 2 verregende katjes weer thuis.
Geeft niets, even lekker douchen en eten, en we hadden een gezellige avond samen. We kijken weinig tv, maar hebben vorige week Kroongetuige ontdekt. Jammer dat we de eerste afleveringen hebben gemist, maar wel een leuk programma. Je moet als kijker goed opletten en mee doen/denken, daar houden wij wel van. We zijn geen types die passief op de bank hangen, nu ik er zo over nadenk kijken wij eigenlijk alleen programma's waarbij je kennis wordt getest (zoals Twee voor Twaalf), of je kennis wordt uitgebreid (zoals Het geheim van de meester ) of waarbij je in ieder geval je hersenen moet gebruiken, haha.

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag. Hier is het droog, het zonnetje zit alweer achter de wolken, maar wij hebben leuke plannen voor vandaag, waarbij het weer niet zo van belang is.  Daarover later meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten