Volgers

zaterdag 23 september 2017

nieuw project

Afgelopen donderdag had ik een vrije dag. Al vroeg in de ochtend ontwikkelde zich een fikse hoofdpijn en mijn lichaam voelde aan alsof ik een flinke griep onder de leden had (vreemd genoeg had ik geen koorts,dus echt griep was het niet).
Ik heb de meest noodzakelijke huishoudelijke dingetjes gedaan, en toen was de fut er wel uit.

Vorig jaar maakte ik een hele lange shawl van allemaal bruine en oranje restjes garen:
 Het leek me heerlijk, zo'n superlange, dikke shawl (hij was bijna 2½ meter lang). Maar ik heb hem dus de hele winter niet gedragen.
Dat leek me een geschikt klusje om te gaan doen, hangend op de bank, die shawl uithalen. En dan krijg je dit:
 Nog wat bolletjes erbij gedaan die ik nog had liggen, en zo heb je krijg je een dienblad vol bolletjes:
Ik had een heel leuk patroon gevonden voor een omslagdoek. Met allerlei verschillende steken,
Hier een detailfoto van het origineel. Het gratis patroon kun je vinden op Ravelry: hier.

En die ben ik gaan haken. Heel leuk om te doen, maar door de knallende hoofdpijn zag ik letterlijk scheel. Dus het viel me eigenlijk niet op dat het er wat vreemd uit kwam te zien.
Gisteren was ik gelukkig weer aardig opgeknapt, en ben ik gewoon gaan werken.
Toen ik gisterenavond thuis kwam. en het haakwerk zag liggen, wist ik niet wat ik zag. Aan 1 kant liep het helemaal in een soort van krul omhoog!!!
Nee, geen foto gemaakt, maar direct uitgetrokken. Ik had al 25 toeren gehaakt, en moest uittrekken tot de 6e toer. Maar na een hele dag op mijn benen staan, voelde ik me toch nog niet superfit, en besloot om het haakwerk opnieuw te gaan maken. Ik had geen puf om met mijn breiwerk verder te gaan. En dus ben ik nu waar ik donderdagavond ook al was, maar nu loopt het aan beide kanten gelukkig wel gelijk.
Wat is dit leuk om te doen zeg! Heel verslavend. Benieuwd welk werkje ik vanavond op pak. Eigenlijk wil ik graag mijn trui afbreien, die zou ik graag vrijdag aandoen naar een feestje. Maar dat haakwerkje is zoooooo leuk om te doen!
Nou ja, vandaag genoeg andere dingen te doen, dus ik zal het wel zien hoe fit ik me vanavond voel, en wat ik dan ga maken.
Zullen jullie dan vanzelf ook wel weer te zien krijgen.

Dochterlief is op vrijdag al vroeg klaar op haar opleiding. En zij houdt van bakken. Dus hadden we gisterenavond lekkere paddenstoel-cupcakes bij de thee, hoe leuk is dat!
Ze smaakten heerlijk, en voor vanavond hebben we nog een portie staan.
Dat wordt genieten van een leuk weekend.
We hebben weer meer plannen dan dat er in 2 dagen past, dus we zullen wel zien wat er van die plannen terecht komt. Het weer werkt in ieder geval mee, dus geniet allemaal van jullie weekend!

2 opmerkingen: