Volgers

zondag 10 september 2017

open monumentendag, kringlopen en jarig


Gisteren was het Open Monumentendag. Ook vandaag zijn er nog veel deelnemende plaatsen te bezichtigen. Dochter en ik houden beiden van oude panden, schilderijen, nou ja, eigenlijk wel heel veel wat al wat jaartjes oud is.
En dus gaan we vaak op Open Monumentendag iets bezichtigen.
Vorig jaar zijn we heel veel panden in Zwolle gaan bezoeken, maar dit jaar konden we eigenlijk helemaal geen leuke bestemmingen vinden. Ook al omdat er nogal veel regen werd verwacht.
Nu was het mijn verjaardag, en we wilden toch wel graag "iets leuks" gaan doen die dag.
Dus bedacht ik dat het wel leuk zou zijn om een rondje te gaan doen langs kringloopwinkels.'
We kennen er wel een aantal, maar gingen op zoek naar adressen die we nog niet kenden.
We maakten een rondje langs Meppel, Hoogeveen, Assen, Westerbork en bezochten daar heel leuke en heel verschillende kringloopwinkels.
Nou, we hebben die winkels leeg gekocht hoor! Haha, dus niet, we hebben een ontzettend leuke dag gehad, maar kochten niet zo heel veel.
We hebben een houten haaknaaldendoos, en kwamen er nu eentje tegen voor breinaalden. Voor € 1,50 mocht die mee naar huis.
 Ik ben gek op vogelhuisjes, en heb er hier en daar een aantal in huis staan. Deze lieverd mocht ook mee naar huis, kostte ook maar € 1,50.
 Dochterlief vond dit leuke pakje met 12 kerstknoopjes, voor slechts 1 euro.
En tenslotte vond ik deze borstel. Ik was daar al lang naar op zoek. Hier kun je een sopje in doen en dan bijvoorbeeld meubels schoonborstelen, maar ik zocht hem omdat dit een prima borstel is om de zwarte kattenharen van onze gele gordijnen af te halen. Toen ik kind was hadden wij zo'n setje thuis, en ik vind zo'n borstel veel beter werken dan die kleefrollers die je tegenwoordig kunt kopen.
De steel is verkleurd maar dat doet er niet toe, ligt toch in een kastje, en voor 50 cent kon ik hem natuurlijk niet laten liggen.

Op weg naar huis reden we langs een Welkoop, even naar binnen want we moesten nog iets voor de honden hebben. Bij de kassa werd ik gefeliciteerd met mijn verjaardag! Dat kwam in beeld nadat mijn klantenkaart was gescand. Het meisje bij de kassa vroeg me even te wachten, ze had een cadeautje voor me. En ze kwam teruglopen met een bezem! Kijk nou, helemaal feestelijk ingepakt en al:
Ik had 's ochtends een mail gekregen van Welkoop, maar die had ik nog niet gelezen. Daar stond in dat ik dit cadeau kon afhalen binnen 2 weken vanaf mijn verjaardag. Nou, dat vind ik een leuk cadeau zeg. Van een aantal winkels heb ik klantenkaarten, en kreeg ik felicitatie-mails. De meeste winkels geven cadeau-spaarpunten op de klantenkaart als ik binnen 2 weken mijn kaart laat scannen bij aankopen.

Maar ik heb het leukste tot het laatst bewaard! Vrijdagavond kwam ik thuis uit mijn werk, en toen had dochterlief het huis versierd met slingers, en lag er een hele stapel cadeautjes op me te wachten!
Ik ben een slechte blogger hoor, ik vergeet altijd om foto's te maken voor mijn blog! Dus pas toen alle cadeautjes al uitgepakt waren, bedacht ik me dat ik er een foto van had moeten maken. Zo leuk ingepakt, mooi papier met leuke gekleurde koordjes er omheen. Nou ja, dan maar een foto van na het uitpakken, haha.
 Ze maakte 2 hangers van takken en touw, en hing daar heel leuke hangers aan. Boomschijfjes, een vogeltje, een eekhoorn, een egeltje en een vosje.
 Ze hangen aan de wand achter onze bank, sorry voor de slechte kwaliteit foto's, had alle lampen aan gedaan maar krijg het er toch niet beter op.
 Een houten schijf, en een zakje met houten herfstblaadjes, zo ontzettend mooi!
 Ik was deze week 5 jaar in dienst en kreeg o.a. dit geur-theelicht cadeau (theelichtje onderin en bovenop een geurtablet die dan smelt en een heerlijke geur verspreidt). Het past perfect bij elkaar!
Ook deze heerlijke zachte deken kreeg ik van mijn lieve dochter. Helemaal de juiste kleur in ons huisje, dezelfde kleur als onze gordijnen! Opgevouwen, voorzien van een touwtje met daaraan een schattig kaartje "with love" .
 En tenslotte kreeg ik ook nog deze heerlijk warme sloffen van mijn dochter. Ze zitten heerlijk, stevige zool en ook het been is stevig, zodat je er niet zo mee loopt te sloffen, en voorzien van een heerlijk warme voering, wat zal ik daar deze winter veel plezier van hebben!
 Ja, ik ben heel blij met mijn fantastische dochter. Ik heb haar al zo vaak verteld dat ze echt geen cadeautjes voor me hoeft te kopen, haar aanwezigheid is voor al genoeg (en dat meen ik oprecht!)
maar haar antwoord is dan altijd dat ze het gewoon heel leuk vindt om dit te doen.

We hebben mijn verjaardag afgesloten bij 't Hoes van Hol-An, het pannenkoekenhuis bij ons in de buurt. Kennen jullie het? Hier is de link naar hun website. Ja, we wonen in een fantastische omgeving!

Ik had mijn fototoestel mee, maar we hebben geen foto's gemaakt van ons eten. Ik voel me daar toch wat ongemakkelijk bij, eerlijk gezegd. Maar neem van mij aan dat we heerlijk hebben gegeten. Een pannenkoek ananas en kaas, en een magere Hol-An (dat is met rode paprika, ui, kaas, de "gewone" bevat ook nog spek en ham). En als toetje een kleine en een grote dame-blanche (die grote wordt geserveerd in een sorbet-glas). Het was weer heerlijk!

De rest van de avond hebben we lekker thuis doorgebracht, en daar was poeslief dan wel weer heel blij mee. Ze heeft de hele avond op de bank tussen ons twee in gelegen. Ze ligt nu trouwens ook weer bij mij op schoot, want het is een echte knuffelpoes.

Vandaag geen verplichtingen, lekker wat rommelen in huis, knuffelen met poes, de finale van de Vuelta bekijken (alhoewel, in zo'n finale gebeurt niets meer dat de uitslag beinvloed en helaas zal Froome dus de Vuelta gaan winnen; tuurlijk, de beste wint, maar hij wint dit alleen maar doordat hij zo'n goed team om zich heen heeft, en misschien toch ook wel met behulp van iets wat nog niet wordt gevonden bij tests?)

Ongetwijfeld pak ik vandaag ook nog wel mijn breiwerk op, en misschien gaan we zelfs nog wel een wandeling in het bos maken, het weer lijkt vandaag een stuk beter te zijn.

Ik wens iedereen een fijne zondag!

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je aardige reactie en ook nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ja grappig hè om 9 jaar te worden op de 9e van de 9e.
    Leuke post hoor.

    BeantwoordenVerwijderen