Volgers

dinsdag 26 september 2017

trui breien en tuin veranderen

Ik besloot om verstandig te zijn, en eerst mijn trui af te maken, zodat ik die eind deze week aankan naar een uitje. Maar ja, poeslief wil me daar erg graag bij helpen...
valt me nu opeens op de foto op: in de trui zit precies dezelfde kleur als de kussens op de bank hebben

Afgelopen zaterdag gingen we naar de herfstmarkt in een naburig dorpje. Het was prachtig mooi weer, zonnig en warm. Dom dom, we namen geen camera mee, dus geen foto's.
Op de markt stonden allerlei mensen uit het dorp die hun hobby-producten verkochten.

We staan zelf ook regelmatig op markten, met onze gehaakte en gebreide producten. 
Maar hier mochten alleen inwoners van dat dorp deelnemen, dus waren wij publiek.
Ook leuk hoor.

Zo werd er verkocht: zelfgemaakte jam en honing, schilderijen, gevilte cadeautjes, en ook heerlijk ijs.
Ja, het weer was zo heerlijk dat een ijsje goed paste. We kozen een smaak die we echt nog nooit hadden gezien: stoofpeertjes!
En dat was me toch lekker! Je proefde echt een heerlijke stoofpeertjes-smaak.
Kennen jullie het?

Ik heb dochterlief al vaker gezegd dat ze best zelf schilderijtjes kan maken en die dan ook verkopen op markten, want ze kan het echt heel goed. En toen ze zaterdag zag wat voor prijzen ervoor gevraagd (en betaald) werden, gaf ze toe dat het toch echt wel het overwegen waard is.

Er werden ook allerlei plantjes gekocht, en wandelend door het leuke dorpje deden we ook zeker inspiratie op van de diverse tuinen.
We besloten dat we nog best wel een plannetje, dat we al langer hebben, kunnen uitvoeren, voordat het weer echt omslaat.
We hebben een beetje rare hoek in onze tuin. In de hoek waar je hieronder tegenaan kijkt, liep toen we ons huisje kochten, een smal wandelpad naar de weg. Beetje vreemd, omdat aan de andere kant van ons huis de echte ingang van de tuin is, inclusief parkeerplaats. 
Dus we besloten in die hoek nog wat laurierkers bij te planten (daarvan is de heg die je links ziet ook)
en we plaatsen daarvoor een Rhododendron. Die is in een paar jaar tijd goed gegroeid, staat duidelijk op een goede plek.
 Hier zie je de hoek nog even vanaf een andere kant, rechts de Rhododendron.
We hebben een grasveld, wat tot in die hoek doorloopt. Maar het is daar eigenlijk meer een mosveld, want gras groeit er nauwelijks en mos des te meer.
Nu gaan we een stuk mosveld omzetten in tuin.

 Ik heb vast opsluitbanden neergezet, die moeten natuurlijk nog wel een stukje de grond in worden geplaatst, maar zo zie je toch al een beetje de bedoeling.
 Vanochtend heb ik een spuitbus onkruidbestrijder leeggespoten op het gras en mos,
en 's middags was dat al super ingewerkt, het was niet meer fris groen meer al flink dor en geel.
(oeps, zegt wel wat over wat voor troep dat spul is!).
Dus ik kon beginnen met omspitten.
In het gedeelte waar de zon veel op schijnt, ga ik lavendel planten. Ik heb 5 grotere struiken staan, 4 daarvan staan in een bak en zien er nu toch minder uit dan de 5e, die in de volle grond staat.
Dus ik denk dat ze wel blij zullen zijn met deze verhuizing.
Dit zijn de 4 in de bak, en links in de hoek zie je de 5e, in de volle grond.
Van wat dichterbij, in de volle grond:
                                                         en de lavendel in de bak:
In het deel rechts van de vogelstandaard ga ik turf door de grond spitten, en dan een paar heideplantjes en een paar bessenplantjes (kom even niet op de naam, zal ze later deze week laten zien als ik ze gekocht heb). We hebben ook nog 3 struikjes lavendelheide in de tuin staan, die kunnen daar ook goed bij worden gezet.
En dan komt deze hoek vrij:
Ik denk dat ik daar wat bestrating ga leggen, en dan het schuurtje wat uitbreiden. We kunnen best meer opslagruimte gebruiken voor spulletjes die we in de schuur hebben staan.

En ja, de trui krijg ik wel op tijd afgebreid, de mouwen zijn al een heel eind, dan alleen nog even draadjes wegwerken, en klaar is de trui.

Die zal ik jullie later deze week later zien.
Fijne week verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten