Volgers

dinsdag 14 februari 2017

pannenlappen

Ik vond dat er nog wat ontbrak aan het hartje voor mijn dochter, en ik had nog een vrij lange draad over... 1+1=2, dus van die laatste draad een klein bloemetje gehaakt wat ik op het hartje vast naaide.
Ja, zo vind ik 'm goed. Overmorgen is ze jarig, dan krijgt ze 'm cadeau.

Laatst had ik in het weekend niet zo veel zin om aan grote projecten te werken.
Ik wilde gewoon een klein handwerkje in de hand houden.

Ik zocht wat restjes garen bij elkaar en besloot om nieuwe pannenlappen te haken.
Eerst deze groen/witte:

Ik had ze al heel vaak voorbij zien komen op blogs en Ravelry, en ze zien er wel vrolijk uit.
Eerst 2 dezelfde bloemen haken, dan de achterkanten tegen elkaar aanleggen en de randjes haken.
Dat laatste vond ik eigenlijk nog best een lastig werkje, je naald door beide gaten steken, draad omslaan en doorhalen lijkt heel eenvoudig, maar in de praktijk zat ik dus bij elke keer dat ik de naald door de 2 gaten moest steken ergens in het achterste haakwerk te steken.
Even goed opletten dus!
Ik haakte nog 2 bloemen, met de kleuren net omgekeerd, en zie hier:

Een nieuw stel pannenlappen.

Het weekend was nog niet om, dus ik besloot om nog een ander paar te gaan maken.
Ik kocht vorig jaar op de Handwerkbeurs een tunische haaknaald, om eens uit te proberen of dat iets voor mij is.
Laat ik het zo zeggen: ik heb er geen nieuwe hobby bij!
Mens, wat gaat dat traaaaaaaaaaggggggggggg!!!!!!
Wel soepel, het werd geen plank zoals ik bij veel mensen lees die het voor de eerste keer proberen, maar ik vind dat er wel erg veel tijd in gaat zitten.
Misschien ook een kwestie van handigheid in krijgen.
Ik heb het zowel links- als rechtshandig geprobeerd, maar geen van beide vond ik nou echt prettig werken.

Nee, ik denk niet dat ik dat veel zal gaan doen in de toekomst, maar ach, de naald kostte € 2,95 dat was het wel waard om te proberen.

Je ziet het ook wel aan ze af, dat ik er geen plezier in had om ze te maken. Ik heb er een oude (gekochte) pannenlap in gedaan, met zo'n aluminium laagje aan 1 kant, en de 2 delen gewoon met vasten aan elkaar gehaakt. Ze zijn nu lekker dik en stevig geworden, ze blijven zelfs gewoon rechtop staan! En misschien ga ik ze in praktijk wel vaker gebruiken als onderzetter voor een hete pan dan als pannenlap. Nou ja, ook goed, in ieder geval weer wat restjes weggewerkt, en ik weet nu dat tunisch haken niet echt mijn ding is. Ik had me aangemeld voor de CAL bij Wieke van Keulen, maar ik denk niet dat ik daar veel mee zal gaan doen. Of ik moet op enig moment op zoek zijn naar een werkje waar ik heel lang over doe (lol).
Ik ga zo lekker een wandeling maken, het is koud maar het zonnetje schijnt heerlijk en het is droog en windstil, wat wens je je nu nog meer op een vrije dag?!

1 opmerking: