Volgers

maandag 23 januari 2017

Het leven gaat door

Ik ben dit blog begonnen om leuke dingen in mijn leven met jullie te delen.
Het vorige bericht was natuurlijk geen leuk verhaal, maar ik wilde het toch schrijven, en besloot het daarna ook te publiceren.
Tijd heelt alle wonden, het zal geruime tijd vragen om dit te verwerken.

Het was een vreemd weekend, en tussendoor pakte ik wat garen, en maakte ik 2 deurstoppers.
Nou ja, de deurstoppers had ik al, ze waren paars-rozig.
Ze zijn heel handig, ze zijn zwaar en staan al zo'n 5 jaar in huis. Erg mooi waren ze niet meer, maar wel praktisch dus.

Op het blog Hildehaakt kwam ik een leuk idee tegen:
De beschrijving is op haar blog te vinden.

Dit inspireerde mij om met onze 2 deurstoppers iets vergelijkbaars te doen. Niet hetzelfde, dat past niet bij het model stopper.
Ik zocht wat grijs, ecru-kleurig en zwart garen bij elkaar, gewoon restjes.
Ik haakte een cirkel van grijs, dat werd de bodem.
Verder met ecru, niet meer meerderen, waardoor de cirkel niet meer groter wordt maar je omhoog gaat. Gewoon stokjes haken totdat de "muurtjes" hoog genoeg waren.
Het schuine deel, het "dak", haakte ik met zwart garen. Ik begon met een ketting van 6 lossen,1  keer-losse, in elke losse en later elke vaste 1 vaste haken, en aan het einde van elke toer een steek meerderen. Zo kwam ik precies uit met de hoogte en breedte van beide vlakken.
Aan elkaar gehaakt met vasten, boven open houden zodat de optil-haak erdoor kan, en daarna door de ring heen beide kanten aan elkaar haken met vasten.
De onderkant van het dak heb ik vervolgens vastgenaaid aan de bovenkant van de muren, en zo ontstonden deze 2 leuke huisjes.
Bedankt Hilde, voor je leuke idee!

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je geïnspireerd bent door mijn blog! Daar bloggen we voor...
    Zo simpel is het dus eigenlijk om spulletjes een nieuwe look te geven.
    Ik las je vorige blog. Vervelend allemaal. Sterkte er mee.

    BeantwoordenVerwijderen