Volgers

zaterdag 11 augustus 2018

hoe verloopt het verder?

Ongemerkt ben ik toch al een eind opgeschoten met mijn nieuwe sokken.
Het leuke aan breien met verloopgaren vind ik dat het heel afwisselend breit.
Ook al gebruik je geen enkel patroontje in de sok (hoe noem je dat eigenlijk in het Nederlands? In het Engels noem je dat stockinette).
Dus ben ik alweer een eindje op weg met de benen. En het garen heeft me opnieuw verrast.
Op de bovenste foto is het niet zo goed te zien, maar op de onderste foto kun je het wel wat beter zien.
In de voet werden de gekleurde strepen steeds afgewisseld door een donkergroene baan.
Precies toen ik aan de hiel toe was, werden dat opeens grijze banen!
Ik vind het op zich wel grappig. En het is ook een toevalstreffer.
Ik brei altijd van binnenuit de bollen, en heb gewoon gezocht tot een punt waar het verloop exact hetzelfde was. Van 1 bol dus een stuk eraf geknipt om een gelijke start te kunnen maken.
En als ik niet zo'n klein voetje had (maat 35), zou dus nog tijdens het breien van de voet de groene kleur zijn vervangen door grijs.
Nu zit de eerste grijze baan precies in de hiel verwerkt.
Ben benieuwd of nu de banen allemaal grijs blijven tot aan het boord, of dat er nog weer een wisseling aan komt.
Vanavond ga ik lekker verder breien, dan weet ik het snel genoeg.

Nu eerst wat kleine klusjes in huis doen. De was draait, die kan straks lekker buiten hangen. Onder het afdak boven het terras hangen waslijnen, daar kan ik heerlijk de was aan drogen.
Ook als er even een stortbui komt, zoals net.
Ik was even wat boodschapjes gaan halen, fietste vlak bij huis toen ik een bijna zwart lucht aan zag komen. Fiets gauw in de schuur gezet, de eerste grote druppels vielen al.
Heeft denk ik 20  minuutjes geduurd, en nu druppen de bomen nog na, maar het zonnetje schijnt alweer.
De was zal door de hogere luchtvochtigheid niet zo snel drogen als de afgelopen weken, maar dat maakt niet uit, droogt het vandaag niet helemaal, dan zal het morgen wel droog zijn.
Lekker een vrij weekend.
Dochterlief was deze week begonnen met wat creatieve dingetjes in huis.
Zo maakte ze een heel leuk kussen. Zal er foto's van maken, en dan zal ik het jullie laten zien.
En ze heeft een gordijn gemaakt. We hadden nog stof over van de gordijnen die in de woonkamer hangen. In de keuken hebben we een raam boven het aanrecht. En daar hing een luxaflex voor. Afgrijselijk in fel rood! De vorige eigenaar van het vakantiehuisje had rood als accentkleur, en had voor alle ramen felrode luxaflex hangen. Alleen deze ene hing er nog, en was een doorn in ons oog.
Ze besloot deze week dat het maar eens moest worden vervangen, en heeft met de hand gordijntjes genaaid (tja, mijn naaimachine staat niet hier).
Dus we gaan straks de roede ophangen, zal er een stuk gezelliger uit gaan zien!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

5 opmerkingen:

  1. Als ik ze had gebreid dan zou ik gewoon aan het begin van de bollen begonnen zijn en dus twee verschillende sokken gehsd hebben.
    Maar ja, ik heb nog ergens een beetje Pippi Langkous in me. 😂😂😂
    En rode luxaflex, als het helderrood was had ik te gek gevonden 😂😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zie je maar weer hoe mensen verschillen! Ik vind Pippi Langkous sokken superleuk, bij iemand anders, maar bij mijzelf past het totaal niet! En zo vind ik ook sokken in tegengestelde richting gebreid heel leuk bij een ander, maar niet bij mij.
      Ja, de rode luxaflex waren allemaal helderrood, en het stond wel grappig hoor, in een vakantiehuisje. Maar omdat de kozijnen niet best meer waren en er enkel glas in zat, hebben we na aankoop er nieuwe kozijnen met dubbel glas in gezet. En die luxaflex pasten toen niet meer, dus zijn ze vervangen door gordijnen. Alleen in de keuken paste het nog wel. Ik vind het schoonmaken van luxaflex echt een heel vervelend klusje, maar boven een aanrecht is dat heel regelmatig nodig. Gordijnen zijn dan een stuk makkelijker, hup in de wasmachine.

      Verwijderen
    2. Ja dat laatste snap ik.
      Ik heb hier nog de upside down luxaflex staan die in de keuken van mijn vorige huis hingen.
      Zogenaamd vuilafstotend, maar toch schrikbarend vet geworden.
      Is van dat papierachtig aandoend spul.
      Geen idee hoe je dat schoon moet krijgen.

      Verwijderen
  2. Ons huis was ook een vakantiehuis en toen we het kochten, waren in de keuken, de hal, en de wc de muren knalgeel geverfd en daaronder zaten lichtblauwe tegeltjes. Het deed zeer aan je ogen! Dat geel hebben we gelijk maar over geverfd.


    Wat handig dat je een afdak hebt waar je de was kan hangen. Het is altijd ze lekker fris hè als het buiten gehangen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, als het even kan laat ik de was buiten drogen, veel frisser dan wanneer het uit de droger komt. Bovendien moet ik hier op de camping 4 euro betalen om een was te drogen, dat vind ik echt zonde van het geld als het ook aan de waslijn kan drogen.

      Wel grappig dat jullie het geel gelijk weg haalden, en wij juist het rood verwisselden voor geel. Maar niet op de muren hoor, die zijn creme-wit, de kozijnen zijn zachtgeel geworden, net als de gordijnen en dan her en der lichtgrijs als 2e accentkleur (bijvoorbeeld de bedden, en ons bankje zijn grijs).
      Kijk maar op mijn berichtje van vandaag, daar zie je welke stof we gebruikten voor de gordijnen.

      Verwijderen