Volgers

dinsdag 14 augustus 2018

deken voor op de achterbank

Laatst was ik begonnen aan een deken, om op de achterbank van mijn auto te kunnen leggen.
Ik had een patroon gevonden dat ik wilde gaan volgen. En ik maakte een begin.
De kleuren bij elkaar, die bevielen me wel, maar het golfje vond ik niet leuk.
Er is nauwelijks een golfje te zien.
Nu deed ik steeds 2 toeren in dezelfde kleur, en dan wisselde ik van kleur.
Ik denk dat, als ik elke toer van kleur verander, het golfje duidelijker word.
Maar heel eerlijk gezegd, ik vind het golfje maar een golfJE.
Nee, dat is niet wat ik wil!

Dus toch maar weer op zoek, naar een ander patroon. Op P.interest en op R.avelry is er keuze genoeg.
Hm, eigenlijk is alles wat ik daar vind net niet wat ik in mijn hoofd heb.
Dus? Nou, dus heb ik zelf maar wat bedacht.

Ik wil wel steeds 2 toeren in dezelfde kleur maken. Om een heel eenvoudige, praktische reden: het scheelt de helft aan wegwerken van uiteinden van de garens!
Maar ik ga geen golfje maar een zigzag maken. In de heengaande toer alleen in beide lussen insteken, in de teruggaande toer alleen in de steek die dan vooraan ligt (maar aan de goede kant dus juist achteraan ligt, snappen jullie me nog?!).
Daardoor ontstaat er aan de voorkant een struktuurtje.

Gelukkig heeft de relatieve rust, die ik de afgelopen anderhalve week nam,  goed geholpen tegen de pijn in mijn schouder. Natuurlijk moet ik het goed in de gaten houden, maar ik hoop dat ik nu lekker aan het haken kan beginnen.

En ik heb al een beginnetje gemaakt:

2 opmerkingen: