Volgers

zondag 19 augustus 2018

gisteren

Wat een dag hadden we gisteren!
De auto waarin ik reed, was er eentje op grijs kenteken. Je betaalt dan het lage tarief voor de  motorrijtuigenbelasting, mits minimaal 10% van de gereden kilometers zakelijk zijn.
Nu dochter en ik ons bedrijfje hebben moeten sluiten, is er geen sprake meer van zakelijk rijden.
En dus had ik geen recht meer op het lage tarief.
En daarmee werd de auto te duur voor mij.
We zijn op zoek gegaan naar een andere, betaalbare auto voor mij.
En die hebben we uiteindelijk ook gevonden.
En we vonden ook een koper voor de andere auto.
Mooi, maar dat betekende wel dat we gisteren heel wat kilometers hebben gereden!
De "nieuwe" auto kochten we ergens op de Veluwe, de "oude" auto brachten we naar de koper in Groningen!

Het bezoek aan Groningen combineerden we met een bezoek aan wat kringloopwinkels in de stad (waar we niets kochten), en daarna een bezoekje aan I.kea, waar de nieuwe collectie werd bekeken. Vooraf hadden we bedacht dat we daar servetten en een garde zouden kopen. En in de koopjeshoek is dochter zich nog te buiten gegaan (nou jaaa), hieraan:
een mooi, glazen vaasje. Er stonden er 3, eentje had een beschadiging, de tweede had wat druipers in de blauwe kleur maar aan deze derde was helemaal niets verkeerds te zien. Die mocht mee naar huis voor 2 euro.
De laatste tijd heeft ze al meer mooi glaswerk gekocht in opruiming en kringloop. Die zouden heel mooi staan in haar vitrinekast (die nu nog in de woning in Zuid-Holland staat maar wie weet, ooit, zal ze daar wel weer bij kunnen, toch?!).

Gisterenavond ben ik lekker bezig geweest om mijn nieuwe auto weer in te ruimen. Ik heb er altijd best veel spulletjes in liggen, die handig kunnen zijn onderweg.
Spullen voor een pechgeval: veiligheidvestjes, gevarendriehoek, krik en wat sleutels om bouten los te krijgen e.d. maar ook een stuk zeil en handschoentjes en schoonmaakdoekjes liggen daar altijd bij. Ook koelvloeistof en motor-olie heb ik altijd wel mee.
En een zaklamp, schadeformulier, pen en papier, kaarten (ik heb geen navigatie, wel richtingsgevoel en ik kan goed kaart lezen, schijnen allebei vrij uitzonderlijk te zijn voor vrouwen haha).
En ik heb ook altijd hoezen om de voorstoelen, zodat de bekleding netjes blijft.
Voor de achterbank ben ik nu lekker aan het haken. Daar komt een deken op te liggen, die ik haak van allerlei enkele, hele en halve, bolletjes die ik nog heb.
Maar nu even niet, want wat gebeurt er als je je haakwerk even naast je neerlegt op de picknickbank om een berichtje te schrijven? Dit:
Fijne zondag iedereen!

2 opmerkingen:

  1. Geef haar eens ongelijk 😂
    Ik hoop dat je veel plezier zult hebben van je "nieuwe"auto.
    En dat je dochter gauw haar vaasje in haar eigen kast zal kunnen zetten.

    BeantwoordenVerwijderen