Volgers

zaterdag 25 november 2017

2 paar dickerchen en een bullet journal






 Zoals jullie zien, heb ik deze week nog 2 paar Dickerchen gebreid.
De bollen rechts op de foto zijn helemaal opgebreid in het onderste paar, samen met de 2 Fabel bruine sokkenwol (sowo). De effenbruine sowo en de bol Zareska rechts daarvan zijn gebruikt in het eerste paar. Allen de Scheepjesbol en de bruin/blauwe restbollen zijn nog over.

Fijn, nog 2 paar dikke sokken erbij! De wereld was vanmorgen wit, door de aangevroren mist, dus het is weer dikke-sokken-tijd.

Maar vandaag ben ik met iets anders bezig gegaan. Ik liet jullie deze al eens zien:
 Dat wordt mijn bullet-journal-eigen-stijl. Ik geef er mijn eigen draai aan, zoals ik denk dat dat bij mij past. Ik heb, vooral op Pinterest, heel veel leuke ideetjes opgedaan, maar zoals ik al eerder vertelde, tekenen kan ik absoluut niet, dus bij mij komen de versierseltjes vooral van mooie papiertjes, stickertjes, washi-tape enz.
Vanmorgen lekker rustig mee begonnen, en wat een plezier om te doen! Ik besloot er wat leuke papieren vellen in te plakken. Zo had ik vellen papier met de tekst "merry christmas" en die plakte ik er in, als achtergrond bij mijn agenda voor de week waar kerst in valt.
Hm, ik vrees dat ik iets te enthousiast was met de lijm die ik gebruikte, er zijn nogal wat blaadjes aan het bobbelen gegaan. Nou ja, we zullen zien hoe het opdroogt.
Dom natuurlijk om te gaan plakken, gewoon vastmaken met washi-tape! Dat lag naast me hoor, maar tja, daar dacht ik te laat aan. Les voor een volgende keer!

We hebben een heerlijk rustig weekend gepland staan. Het huis is aan kant, alle noodzakelijke klusjes zijn gedaan, dus ik neem het er lekker van vandaag.
Deze schattige knoopjes kocht ik tijdens bezoeken aan de Handwerkbeurs. Ik had toen nog geen idee wat ik er mee zou gaan doen, misschien op een tas naaien, dacht ik toen. Hoe dan ook, ik vond ze te leuk om te laten liggen, dus mochten ze mee naar huis.
Ook deze lieverdjes die op een bolletje ecru sokkenwol liggen kocht ik op die manier, ooit zou ik er wel iets mee gaan doen.

Mijn plan is om een "jasje" te gaan breien voor mijn bullet journal.
Martina Behm van Strickmich is vooral bekend van haar patronen voor sjaals, maar ze maakte nu een beschrijving voor een kaft, die je om de agenda kunt doen die ze uitgeeft. Maar het patroon is ook te gebruiken voor een andere agenda, boek, multomap of wat ook waar je een kaft om wilt doen.
Hier vind je het Engelstalige patroon.
Ik vind het wel grappig, zo'n jasje, wat diagonaal om je boekwerk zit.
Sorry, krijg het plaatje niet vergroot, maar het geeft je een idee.

Vandaag ga ik dus lekker aan het breien, en als de kaft klaar is, ga ik er de knoopjes opnaaien.
Zo wordt het een persoonlijk boekwerkje voor mij.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend.

P.S. Wat zijn jullie creatieve plannen voor dit weekend? En kochten jullie wel eens materiaal zonder er al een plan mee te hebben? Ik hoor het graag van jullie!



1 opmerking:

  1. Met deze kou zijn je sokken niet overbodig...
    Je bent lekker bezig met je bullet journaal. Washi tape vind ik ook leuk materiaal.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen