Volgers

vrijdag 31 maart 2017

Ik heb de kringloop leeggekocht!

Ik heb de kringloop leeggekocht! Kijk nou toch eens wat ik gisteren allemaal vond in de kringloopwinkel:
 Dochter en ik leven in een vrij klein huisje, en we houden allebei van inrichten en veranderen van de inrichting. We houden ook allebei van handwerken, en voor je het weet liggen er overal bolletjes garen, haak/brei/stopnaalden, en ook nog eens allerlei materialen die dochterlief nodig heeft voor haar creatieve opleiding.
We hebben weer wat plannetjes gemaakt, om komend weekend wat met de meubeltjes te schuiven. En opbergruimte komen we voor al die spulletjes eigenlijk altijd tekort. Dus ging ik gisteren eens langs bij een kringloop waar ik volgens mij nog nooit teleurgesteld en met lege handen naar buiten ben gelopen.
Er zitten best aardig wat kringloopwinkels in onze regio, maar helaas gaan ze niet allemaal erop vooruit. Een hele leuke kringloopwinkel, die in een groot pand van 3 verdiepingen hoog zat, had altijd lage prijsjes, en regelmatig leuke aanbiedingen. Zo kochten we er onze eettafel voor 15 euro, en een korte tijd later waren de eetkamerstoelen in de aanbieding: 4 stuks voor 10 euro.
We hadden eerst rondgekeken wat er zoal aan stoelen stond, en toen we later die week terug kwamen om onze koop te doen, waren de stoelen zelfs afgeprijsd naar 4 stuks voor 5 euro!
Wauw, 4 mooie, houten stoelen met stevige zittingen voor maar 5 euro. Oke, de bekleding van de stoelen is niet onze smaak/kleur, en de stoelen zijn donker eiken. Dochter gaat de stoelen schilderen, en we moeten nog bedenken wat voor kussenbekleding we willen gaan doen,
Er zit in alle rugleuningen een mooi houtsnijwerk, dat zal alleen maar beter uitkomen als de stoelen zijn geschilderd.
Toen we bij de kassa kwamen, werd de prijs van 5 euro nog eens gehalveerd! Ze waren aan het opruimen omdat ze gingen verhuizen naar een ander pand, en alles was die laatste weken met 50% korting, ook de aanbiedingen. Wat een gelukje was dat!
Helaas, ze zijn verhuisd naar een pand naast een andere, vrij dure kringloopwinkel, en hebben hun prijzen flink omhoog gebracht. We zijn er een paar keer geweest, maar niets gekocht, omdat ze nu veel minder spullen hebben staan, tegen (naar onze mening) veel te hoge prijzen.

Terug naar gisteren. Dit zijn de prijskaartjes van alles wat je ziet op de bovenste foto:
 Het duurste was de poef, een blankhouten exemplaar met gaatjes erin (daar kunnen we prima garen in bewaren, kan het ademen). Er zit een kussentje bij, en thuisgekomen bleek dat perfect te passen naast de krabpalen voor onze poes. Ze heeft er 2 naast elkaar staan, op verschillende hoogtes, en als ze op de bovenste zit kan ze lekker naar buiten kijken. Maar ze wordt al een dagje ouder, en met de poef er naast heeft ze nu een extra verdiepinkje om op en af te gaan.
De rieten mandjes die op de poef staan waren resp. 3,50 en 1,50. Redelijk duur voor dit soort mandjes, maar ze zijn helemaal ongeschonden en dat tref ik zelden aan bij dit soort mandjes in de kringloop.
De ronde mand naast de poef kostte ook 3,50. Oeps, daar zit het prijskaartje nog aan, dus die mist hierboven, haha. Ook in de 3 manden willen we garens bewaren.
De prachtige ronde, houten schaal kostte maar 1,50. Mooi als fruitschaal, maar ook als we 's zomers op markten staan zou de schaal van pas kunnen komen om kleine spulletjes in te zetten.
Dan nog een witte, platte opbergdoos. Die waren te koop bij I.kea, en we hebben er ook grotere doze van, dus deze past daar mooi bij. Een pak printerpapier en van die plastic opberghoezen hebben er hun plaatsje in gevonden. Daar dit soort spulletjes niet in het zicht te leggen op planken, maar in mooie dozen te doen, krijg je een veel rustiger beeld op de planken. Heel belangrijk in kleinere ruimtes. De doos kostte 1 euro.
Daarbovenop staat een nietmachine (1 euro), 2 piepschuim kransen van 50 eurocent per stuk, 2 bolletjes garen (een bruine bobbel en een donkerblauwe sokkenwol) ook 50 cent per stuk, en een zak met houten steunen voor gordijnroedes en houten gordijn ringen, voor de hele zak betaalde ik 1,50.
Wie heeft meegeteld: ja, ik heb 22 euro uitgegeven in de kringloop. Ik vind dat best een flink bedrag om in een kringloopwinkel te besteden, maar ik heb er ook wel veel voor kunnen kopen, dus ben heel tevreden over de aankopen.
Tot slot nog een foto uit de tuin:
Deze vrolijke viooltjes zijn overgebleven van vorig jaar. Ze werden op mijn werk verkocht, maar deze stonden er wat verlept bij, en werden in de container gegooid. Dat vind ik zo ontzettend zonde!
Dus vroeg ik of ze mee mocht nemen, zien of ik ze kon redden, en ja hoor, ze fleurden helemaal op.
In januari/februari lag er 4 weken lang een pak sneeuw op het plantje, en ik verwachtte dat het dit niet zou overleven, maar kijk, weer een heleboel vrolijk gezichtjes die je aankijken! Daar kan ik echt van genieten, zo'n plantje dat al opgegeven was en het nu zo naar de zin heeft.
Vandaag wordt het weer een stralende dag. Ik zal er niet veel van meekrijgen, moet tot 6 uur vanavond werken, maar wat is het dan alweer fijn om niet in het donker naar huis te hoeven rijden!
Geniet allemaal van deze dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten