Volgers

maandag 6 maart 2017

vest en sokken

Wat een prachtige foto van een uil, nee, ik heb hem niet gemaakt hoor, het is de foto die hoort bij het thema van de maand maart bij de RestEndGruppe op Ravelry.
Het thema is dus uilen/bruin.
Dit zijn de restjes garen die ik bij elkaar heb gezocht: 
Er zijn ook nog wat grotere bollen die ik achter de hand houd, maar ik wil eigenlijk alleen de hele kleine restjes gebruiken/opmaken.

Ik ben eigenlijk bezig met het vest. Beide mouwen zijn af, en nu ben ik de panden aan het breien. Dat is dus ruim 200 recht, werk omdraaien, ruim 200 steken averecht breien, en dat net zo lang tot het vest de gewenste lengte heeft. En dat is SAAI!

Gisterenavond had ik zin om even een ander werkje ter hand te nemen, en dus besloot ik aan de uilen-sokken te beginnen. Ik brei de tenen, hielen en boorden met effen donkerbruin, de rest brei ik met de restanten. En daarbij wissel ik steeds 3 kleuren af.
Rij 1, 4, 7 enz kleur 1
Rij 2. 5. 8 enz kleur 2
Rij 3. 6. 9 enz kleur 3
En als een restant opraakt, gewoon een andere kleur pakken en daarmee verder breien.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over wat ik gisterenavond heb gebreid, de afwisseling met de 3 garens en de vlekjes/blokjes die ontstaan door de verschillende gemeleerde garens geven wel een beetje het gevlekte effect wat je in de verenpracht van de uil hierbovenaan ziet.

Zie je wat ik bedoel? 
Nou, vanavond komt er niet meer veel van breien, ga nog maar even aan de sokken breien, zal ongeveer tot de hiel kunnen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten