Volgers

zaterdag 11 maart 2017

Lente!!!!

 Yes, het is lente!!! Vanmorgen kriebelde het om lekker buiten aan de slag te gaan.
Zo haalde ik dit hoekje bij de schuur leeg, alle blad e.d. weggeveegd, alle potten weer schoongemaakt (poeh, wat groeit er in een paar maanden veel groen aan zeg!). Het ziet er weer lekker fris en vrolijk uit!
Het was hier in Drenthe heerlijk weer, en dat kwam goed van pas, want vandaag werd de Ronde van Drenthe gereden. Voor de niet-liefhebbers: dat is een wielerrit. En we wonen vlak bij het parcours waar de wielrenners langskwamen, dus jullie begrijpen: we zijn gaan kijken!
(we zijn in 2015 ook met veel plezier 2 dagen naar Utrecht geweest toen de Tour de France daar werd gereden).
Geen foto's van, spontane aktie om even te gaan kijken en geen fototoestel mee!
Maar ik heb nog wel andere leuke foto's, van poeslief:
Dit is eerder deze week, 's avonds. Dochterlief zat naast me op de bank, met haar laptop op schoot.
(zien jullie die leuke stickers op haar toetsen?!).
Poeslief vindt het heerlijk om dan lekker op je schoot te komen liggen, in dit geval heel lekker onhandig met haar achterpoot over de hand van mijn dochter. Wat doe je dan? Dan houd je toch gewoon lekker haar voorpootje vast en bedien je (wat onhandig) je laptop met 1 hand.

En hier onze dame in 1 van haar mandjes.

Het viel ons de afgelopen weken op dat de vetbolletjes die we voor de vogeltjes hadden hangen zo ontzettend snel leeg gingen.
 OK, haast niet te zien, maar dichterbij kon ik niet fotograferen, dan vloog de dader steeds weg.
Als je heel goed kijkt zie je rechtsbovenaan een specht aan een vetbol hangen, je ziet het rode deel onder de staart het beste. (klik op de foto om te vergroten).
Zo'n specht tikt tegen zo'n bolletje net zo hard als tegen het schors van een boom. De stukjes vetbol vlogen in het rond, en op de grond zat een flinke verzameling vinkjes, musjes en meesjes deze stukjes op te peuzelen.
Het waren de laatste bolletjes die we hadden, ik ga geen nieuwe meer kopen want inmiddels is er al weer genoeg voer in de natuur te vinden voor de vogeltjes. Tuurlijk, tot aan de ijsheiligen kunnen we nog nachtvorst krijgen, maar overdag kunnen ze hun kostje weer bij elkaar scharrelen.

Morgen gaan we zeker een boswandeling maken, maar misschien ga ik ook vast beginnen aan de belasting-aangifte. Sinds een paar jaar hebben dochter en ik een bedrijfje, en sindsdien moet ik dus een aparte aangifte doen voor mijn man en voor mij. En die van mij is heel wat uitgebreider dan een "gewone" aangifte. Ik vind administratie leuk om te doen (opleiding tot boekhouder gevolgd), en de aangifte doen vind ik ook geen probleem, maar er gaat best veel tijd in zitten, en tja, als het dan morgen zulk mooi weer is....(misschien toch nog maar even uitstellen tot het weer regent?!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten