Volgers

donderdag 16 maart 2017

uilen-sokken zijn klaar

Zo, weer een fijn stel sokken erbij.


Het thema van de maand in de Ravelry-groep RestEnd is uilen/bruin.
Ik zocht kleine restjes bij elkaar, en ging aan de slag.
De tenen, en hielen heb ik effen donkerbruin gemaakt.
De rest is met 3 kleuren gebreid, toer 1,4,7 enz met kleur 1, toer 2,5,8, enz met kleur 2 en toer 3,6,9 enz met kleur 3. Als een kleur opraakte pakte ik weer een ander restje om mee verder te breien.

Ik houd niet van verschillende sokken (niet voor mijzelf in ieder geval).
Dus als ik sokken brei van restjes, sorteer ik eerst de restjes uit, zodat ik steeds 2 dezelfde stukken garen met hetzelfde kleurverloop heb. En dan brei ik de sokken 2 tegelijk op 1 rondbreinaald, zodat ik het direct zie als er onbedoeld toch een verschil in het kleurverloop zou zitten.

Dit waren de restjes:
Aanvankelijk had ik ook nog wat grotere resten uitgezocht, maar dit was ruim voldoende om een paar sokken voor mijzelf te breien. Ik heb een kleine schoenmaat (35), dus 60 gram aan restjes was genoeg om dit paar te breien.
Ben er blij mee, ze zitten als gegoten, en houden mijn voetjes weer lekker warm.

We zitten pas halverwege de maand, dus het duurt nog wel even voordat het nieuwe thema bekend wordt. Ga ik in de tussentijd lekker verder breien aan mijn bordeauxrode vest.
Ik ben er al ver mee, heb besloten om ter hoogte van de heupen wat meerderingen te maken, zo valt het vest wat mooier dan als het helemaal recht is, althans, dat verwacht ik er wel van.


Ik ben geprobeerd om een beetje de vacht van een uil na te maken, met spikkels en strepen in diverse kleuren. Was erg leuk om te doen! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten