Volgers

zondag 5 mei 2024

vervolg van de testknit Greenleaf

 

Hoogste tijd om jullie bij te praten over mijn testknit. Eigenlijk heb ik afgelopen week niet zoveel breitijd gehad, maar desondanks was de yoke al snel af.

Een heerlijk patroon om te breien, en met naalddikte 4 gaat het natuurlijk ook lekker snel. 

Inmiddels is dit de stand van zaken: yoke is gebreid, en beide mouwen ook.
Het mouwboord moet eigenlijk 1recht 1 averecht worden gebreid, maar ik heb de rechte steken gedraaid gebreid. Je steekt dan in in de achterste lus van de steek, waardoor die steek een beetje draait. Dat vind ik veel netter dan een gewone 1r1av.

Ik heb precies 2 strengen van het paarslila garen gebruikt, en heb zojuist de derde tot een cake opgewonden, zodat ik vanavond fijn verder kan aan de trui. Die kleur is echt lastig op de foto te krijgen, maar de onderste foto komt er het dichtste bij (al lijkt het iets meer roze dan het is).

Nog even een foto van dichterbij. 

En zo zit ik er vanavond waarschijnlijk ook weer bij:


Onze poes heeft een wondje aan haar wang, waar ze voortdurend met haar achterpootje aan wil krabbelen. Zo haalt ze het wondje steeds open, en dus hebben we haar nu maar zo'n kapje omgedaan. Ze heeft gelukkig geen last van dat kapje, loopt nergens tegen aan of zo. Ze weet het zelfs zo tegen haar nekje aan te zetten, dat ze haar kopje erin kan laten rusten. Maar ja, ze vindt wel dat ze zielig is blijkbaar, want meestal blijft ze niet langer dan 5 minuten op schoot liggen, en nu kan ze er geen genoeg van krijgen 😀. Ach, het is iets ongemakkelijker maar ik kan prima breien zo hoor.

Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond!



6 opmerkingen:

  1. Prachtig de yoke van de Greenleaf! Arme poes, gelukkig kan ze lekker bij je liggen maar het lijkt me wel lastig breien zo. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen last van haar, als ze zo overdwars op mijn schoot ligt. De mouwen lagen over haar heen, en volgens mij vond ze dat wel lekker warm vanavond (ze is, net als ik, nogal een koukleum!)

      Verwijderen
  2. Wat grappig, ik zit er ook zo ongeveer zo bij. Weliswaar met een poes op schoot zonder kapje en een haaknaald in plaats van breinaalden. Poes kan urenlang zo liggen en breien en haken gaan prima zo.
    Prachtig patroon zeg en de kleurencombi ook, om verliefd op te worden.
    Jammer, dat ronde passen mij niet staan anders zou ik de trui graag willen breien.
    Groetjes,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat het bij jou net zo gaat, handwerken met een poes op schoot. Ik zie mijzelf op mijn oude dag nog wel een keer een schommelstoel aanschaffen om het plaatje compleet te maken, haha.
      Een bepaald model dat niet bij je figuur past is wel jammer.Dat heb ik met dropped shoulders, hoe heet dat eigenlijk in het Nederlands? Nou ja, panden lopen recht door, waardoor de mouwen ergens midden op je bovenarm beginnen.
      Ik kocht dit garen online, en dat is best een gok, want je weet nooit zeker welke kleuren het in het echt blijken te zijn. Gelukkig kwam dit goed overeen met waar ik op hoopte.

      Verwijderen
  3. Wat een mooi patroon èn trui, de kleurencombinatie is ook goed gekozen, breien is fijn, ik doe het ook graag :) Beterschap voor poes. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi is het patroon, nu zie je duidelijk de "aren"

    BeantwoordenVerwijderen