Volgers

dinsdag 7 mei 2024

tuin

 

De Rhododendrons in onze tuin hebben het naar hun zin! Hierboven zie je 1 bloem, die dan weer uit heel veel verschillende kelkjes bestaat.
De struik bevat veel van deze bloemen:

Terwijl deze struik al over het hoogtepunt heen is, komen andere in bloei:

Deze bloem zit aan de schaduwkant, en moet nog verder open gaan.
Aan de zonkant staan de bloemen al wel helemaal open, net als de struik ernaast:


Er staat nog veel meer in bloei in de tuin, het is volop genieten als ik door de tuin loop.
De weersverwachtingen voor het Hemelvaartsweekend zijn goed.
Ik werk de komende 4 dagen, maar er blijft vast nog wel wat tijd om van de tuin te genieten!









6 opmerkingen:

  1. Rhododendrons zijn prachtige struiken. Helaas houden ze niet van de klei hier. Ik heb er één in een pot staan, zodat ik toch nog van die prachtihe bloemen kan genieten in mijn eigen tuin. Werk ze de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In onze tuin in ZH stonden ze er ook altijd maar zielig bij. We hebben er eentje overgeplant indertijd naar het vakantiehuisje, en die kreeg spontaan een groeispurt! Hier in het noorden hebben ze het geweldig naar hun zin, sommige struiken in onze tuin zijn wel zo'n 2,5 meter hoog.

      Verwijderen
  2. Zo mooi hè, hier zie je ze erg veel, op oprijlanen en ook wel stroken in het bos (viel me op toen ik gisteren van Doorn naar Amerongen reed) of die nu overgewaaid zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik ken de omgeving van Maarn, en daar staat het nu vol met grote bloeiende struiken, heel mooi!

      Verwijderen
  3. Jammer dat ze maar zo kort bloeien! Bij ons beginnen de bloemen ook uit te komen...

    BeantwoordenVerwijderen