Volgers

vrijdag 5 mei 2023

Welke kant gaan we uit?

 

Het kan alle kanten op met de sokken uit ronde 5! De naam is niet voor niets Worst Way, want we breien cuffdown (vanaf het boord naar beneden) toe-up (vanaf de tenen omhoog) en flat (heen en weer breien, dus niet in het rond).

Hierboven zie je het beengedeelte en voetgedeelte. Daar wordt min of meer haaks een hiel ingebreid. De 2 delen moet je aan elkaar maken met de kitchener stitch.

Ik vind het wel een grappig patroon, en ga ze zeker verder af breien, maar als ze niet op tijd af zijn, en niet worden goedgekeurd, jammer dan. Ik ga geen fouten herstellen als de moderators iets zouden ontdekken, want de sokken worden sowieso veeeeel te groot voor ons:


Na het aan elkaar maken even aangepast, zoals jullie zien echt veel te groot. Misschien ga ik in de toekomst de sokken aangepast nog een keer breien, maar dat schuif ik voorlopig maar even op de lange termijn, veel te veel andere leuke patronen die ik eerst wil gaan breien!

Je moet trouwens de diverse delen op DPN's zetten (double pointed needles, dus van die sokkennaaldjes met aan elke kant een punt), maar die heb ik niet, dus ik gebruikte rondbreinaalden. Wat een wirwar van naalden werd dat! Ik zie er nu al een beetje tegenop dat ik dat bij de 2e sok ook nog een keer moet doen.

De komende dagen werk ik, dus het duurt even voordat ik verder kan met breien aan deze sokken. Geen idee hoe snel mijn team deze ronde zal zijn, het is erg stil daar dus ik denk dat iedereen druk bezig is met de sokken.

Fijn weekend allemaal!

Deze garens gebruik ik overigens, zal er de volgende keer details bij geven:



6 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk met al die pijltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik ook, toen ik het patroon zag. Jammer dat ze bij de meesten veel te groot uitvallen, ook bij mij.

      Verwijderen
  2. Wat een grappige sokken. En wat uitdagend. En dan zoveel energie en tijd stoppen in sokken die uiteindelijk te groot zijn. Ik vind het best gek dat je ze niet in je eigen maat mag breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag, als je cheerleader bent. Maar zo lang je in de wedstrijd zit, moet iedereen dezelfde maat breien, anders is de wedstrijd natuurlijk niet eerlijk.

      Verwijderen