Volgers

zondag 15 januari 2023

Bullet Journal, een hobby waar ik het hier nooit over heb

 Ik laat jullie hier mijn handwerk zien, meestal breiwerk en soms wat haakwerk. 
Maar ik heb nog meer creatieve hobby's, zoals tuinieren, borduren en ik heb een tik qua stationery betreft. Hoe zeg je dat eigenlijk in het Nederlands? Schrijfwaren? Ik bedoel dingen zoals notitieblokjes, schriften, agenda's eigenlijk alles waar je op of in kunt schrijven. En ik heb dan ook al een heel rijtje volgeschreven Bullet Journals.

Ik wilde wel weer graag een nieuwe, en toen Sanne en ik vrijdag voor wat andere dingen in Groningen liepen, keek ik dan ook rond bij diverse winkels op hun schrijfwaren-afdeling.
Sanne vertelde me dat zij er eentje besteld had, die zou zaterdag binnen komen. Het papier daarin drukt zelfs niet door als je een zwarte markeerstift of verf gebruikt.

Daar was ik wel benieuwd naar, dus ik besloot even geen aankoop te doen.
Toen ik gisterenavond thuiskwam uit mijn werk, lag deze voor mij klaar!

Ze had er dus tegelijkertijd ook maar eentje voor mij besteld! Hoe lief is dat!!!!

Ze zijn er in vele kleuren, met diverse afbeeldingen. Sanne koos voor deze afbeelding, die absoluut passend is bij mij! Maar die afbeelding kun je dan weer niet kiezen met een paarse kaft. Geen probleem, ik merk dat mijn kleursmaak behoorlijk is veranderd. Ooit had ik een blog dat paarsedraad heette, en op Ravelry is dat nog altijd mijn gebruikersnaam. 
Herfstkleuren zijn en blijven mijn kleuren qua kleding. Ik vroeg voor mijn 50e verjaardag een kleuradvies cadeau, en daar kwamen die kleuren absoluut wel boven. Maar toch net even anders dan ik voorheen koos. Meer aqua en oker erin dan paars en oranje bijvoorbeeld. Dus deze kleur kaft past helemaal bij mij!
(herinnering voor mijzelf: het kleurenkaartje van dat advies jullie een keer laten zien).

Dit staat er op de bodem van de doos. Houd jij ook van Bullet Journals? Dan raad ik je deze zeker aan! De eerste pagina heb ik vandaag al gevuld 📓✍️🌞.   Op de eerste foto zie je de bovenkant van de doos waarin je het ontvangt. Ik denk dat ik het daar in blijf bewaren, dan ligt het stofvrij maar voor het grijpen naast mijn stoel.
Tot slot nog een kleine update op handwerkgebied: ik heb nu 2 bollen garen gebruikt voor het vest voor Sanne, en ben inmiddels aan het minderen voor de armsgaten. Het patroon zit inmiddels goed in mijn hoofd, dus ik kan er nu ook aan verder breien terwijl ik op y.outube kijk naar de projecten van andere handwerksters.
Fijne zondag allemaal!

18 opmerkingen:

  1. Wat leuk en lief dat ze er gelijk een voor jou heeft besteld…ik ben ook echt een aqua type zo’n mooie kleur liefs van mij 🍀❤️🍀🐾🍀en Leaf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van Sanne! Je snapt vast wel dat ik de kleur geweldig vindt en de afbeelding erop ook.
    Leuk om te lezen dat je veel bullet-journals hebt gevuld. Er komen er vast nog veel meer.
    De trui ziet er mooi uit, knap dat je dit patroon zo goed in je hoofd hebt dat je tegelijkertijd kunt YouTuben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jij ook zo kunt genieten van papier- en schrijfwaren! Ik word daar altijd blij van en heb nooit genoeg aantekenboekjes. Je bulletjournal is goed uitgekozen door Sanne. Wat een lief cadeau. Mooi patroon van de trui, ziet er ingewikkeld uit. Knap dat je het uit je hoofd kent. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het als kind al geweldig als ik met mijn moeder mee mocht naar de kantoorboekwinkel. Geen idee wat zij daar ging kopen, ik denk pennen, maar ondertussen keek ik mijn ogen uit!

      Verwijderen
  4. O ik snap je helemaal! Ik ben ook dol op schrijfwaren. Ik bezoek graag de ouderwets goed gesorteerde kantoorboekhandels. Zelfs van tabladen kan ik blij worden. Dat je het bulletjournal onverwacht kreeg, maakte het een extra verrassing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van die tabbladen, ben ik dus niet de enige met die "afwijking" 🤣. En zo'n ouderwetse kantoorboekhandel is voor mij een walhalla!

      Verwijderen
  5. Alleen de geur al van een kantoorboekhandel of een school... Ja, ik houd ook erg van schrijfspulletjes.
    Wat een mooi en kwalitatief goede Bujo heb je gekregen van Sanne. Geweldig detail op de voorkant ook. Maar je gebruikt de Bujo's anders dan de meeste journalers begreep ik eerder... Of was dat nou bij iemand anders?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat ze er ook een voor jou bestelde. En wat voor een, ècht mooi!
    Ik vind het ook leuk om te doen, maar dit jaar ben ik nog niet begonnen, wel werk ik een beetje "bullet-achtig" in mijn agenda en ook begon ik dit jaar in een notitieboek met verslagjes van gelezen boeken, die ik dan weer passend versier...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toch prima, zoals jij het doet! Je moet niets, behalve het doen op de manier die bij jou past.

      Verwijderen
  7. Dat is leuk, bij thuiskomst een cadeautje krijgen en zo mooi passend bij jou, Sanne kent je goed. En niet alleen heb jij een lieve dochter, maar zij ook een lieve moeder, die zulke mooie truien voor haar breit! Ga je ook zo'n leuk kraagje aan het vest breien?
    Als ik het goed begrijp ben jij ook een verzamelaar van allerlei spullen rond je stoel, bij mij ligt er ook altijd van alles voor het grijpen!
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, we hebben het met elkaar getroffen 😉. Altijd een beetje een dilemma: ik wil mijn huis graag opgeruimd hebben, maar ik wil ook graag mijn hobby-spullen voor het grijpen hebben bij mijn stoel. Er staat een kastje waar het mooi allemaal in past.

      Verwijderen
  8. Is mijn reactie per ongeluk bij de spam terecht gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De reacties komen automatisch hier te staan, er is geen spambox waar ze in kunnen verdwijnen. Dus jouw reactie zwerft ergens rond op het wereldwijdeweb vrees ik ☹️

      Verwijderen
    2. En toch denk ik dat het anders zit... Lees morgen mijn nieuwe blogbericht maar...

      Verwijderen
  9. Ik vind bullet journals altijd prachtig. Doe je misschien nog een foto van hoe je het hebt gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien. Maar ik heb beslist geen tekentalent, en bovendien zal het mogelijk persoonlijke notities bevatten die ik niet op het wereldwijdeweb wil plaatsen.

      Verwijderen