Volgers

zondag 13 november 2022

De feestmaand komt eraan

 Gisteren keek ik voor het eerst sinds jaren weer eens naar de intocht van Sinterklaas. De voorgaande jaren werkte ik steeds toevallig op die dag.
Ik vind het grappig hoe er steeds opmerkingen worden gemaakt, die onschuldig lijken, maar vaak toch een dubbele betekenis hebben. Net als vroeger bij de Fabeltjeskrant. Soms moesten mijn ouders ergens om lachen, en begreep ik niet wat er zo grappig was, maar als kind wist ik natuurlijk niet dat de politiek in Den Haag er werd besproken.

Opvallend vaak werd er gisteren iets gezegd als "niets is wat het lijkt", dat gebeurt ook bij het Sinterklaasjournaal. Dat lijkt me een link te zijn naar het tv-programma "Wie is de Mol?". Zijn degenen die meewerkten soms de kandidaten in de nieuwe serie? We wachten het af.

Na het kijken van de intocht, gingen we een aantal tuincentra in de regio bezoeken. Nu we een eigen huis hebben en weten welke klussen er nog zullen volgen, weten we ook hoeveel plaats we hebben voor een kunstkerstboom.

Vorig jaar hadden we een steiger in de woonkamer staan, die we maar hadden versierd met kerstverlichting en decoratie, zodat het toch wat feestelijk was. We hadden niet erg veel, en het was een beetje een ratjetoe. 
We hebben daarom besloten om dit jaar een mooie boom, en compleet nieuwe spullen voor in de boom te kopen.

Voor die decoratie slaagden we uitstekend, maar we vonden geen boom die we mooi genoeg en betaalbaar vonden. 
Daarom besloten we vandaag naar Duiven te rijden. Beslist niet in de buurt, maar daar zou de grootste Kerstshow van I.ntratuin te vinden zijn.

Er staan heel wat bomen, waar je tussendoor kunt lopen alsof je in een bos loopt. Ik heb er maar geen foto's gemaakt, we waren blij dat we bijtijds waren gegaan, zoals was te verwachten werd het in de middag ontzettend druk.
We hadden uiteindelijk 2 bomen waartussen we twijfelden. Eerst maar eens de bovenverdieping opzoeken, daar was alle decoratie te vinden. We hadden al beelden online gezien van de roltrap waarmee je naar boven gaat, een beetje Efteling-achtige sfeer heeft het daar. Maar wat een teleurstelling daarna, want er was echt ontzettend veel, maar ver-schrik-ke-lijk veel kitsch! Terwijl we bij de I.ntratuin bij ons in de buurt juist heel veel decoratie hadden gekocht, zagen we in Duiven niets naar ons zin.

Terug naar beneden, en we waren er direct uit welke boom het werd. Ook de verlichting waren we snel uit. 
Ai, de boom die wij hadden gekozen stond niet meer in de voorraad-schappen. En online bleek de boom ook niet meer te koop. Balen! Ik besloot toch even een medewerker te vragen, wie weet hadden ze er nog eentje in een magazijn staan. Wat denk je? Er bleek een heel afhaalcentrum. Meneer bood excuses aan, ze kregen het in de winkel gewoon niet aangevuld, zoveel bomen werden er verkocht, dus daarom moesten we onze boom gaan halen bij het afhaalcentrum. Nu zit dat direct naast de winkel, dus we vonden het geen enkel probleem. Veel te blij dat de boom van onze keuze toch nog op voorraad was.

We kregen keurig een bon mee, afrekenen bij de kassa en dan naar het afhaalcentrum. Wat was het inmiddels druk geworden. We hadden alles gezien, en gingen op weg naar de kassa. Het was nog lastig om met onze winkelwagen langs al die winkelende mensen te komen. In de (gelukkig korte) rij voor de kassa bekeken we de bon. Argh, juiste bon maar 1 maatje kleiner dan wij wilden! En bij de kassa kon dat niet worden veranderd, dus we moesten naar de klantenservice. Ook zij konden niets doen, we moesten terug naar de kerstbomen-afdeling. We besloten eerst de verlichting naar de auto te brengen, dan konden we zonder winkelwagen terug. Goed idee, want zo konden we snel een nieuwe bon ophalen. We mochten die afrekenen bij de klantenservice, dus we hoefden niet aan te sluiten bij de inmiddels lange rijen voor de kassa's 😊. Op naar het afhaalcentrum, en toen naar huis.

Inmiddels staat de boom in elkaar, wat is 'ie schitterend! De verlichting zit er ook al in, maar de decoratie nog niet. Morgen moeten we weer vroeg ons bed uit, een nieuwe werkweek voor de boeg. De decoratie laten we dus nog even ingepakt, dat komt de komende dagen wel. 

Een weekend dat was gevuld met feesten, Sinterklaas en Kerst, we hebben ervan genoten!

9 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal,maar leuk toch nieuwe kerstboom,maak het maar gezellig zo belangrijk in deze tijden toch? Liefs van mij fijne week 🍀🐾💗🍀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij weet als geen ander hoe belangrijk die gezelligheid is. Liefs terug, knuffel voor Leaf.

      Verwijderen
  2. Wat leuk he, nieuwe dingen uitzoeken. Heerlijk zeg. Leuk ook om lekker in tuincentra rond te neuzen.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was lang geleden dat we dat hadden gedaan, we hadden een heerlijk weekend. We zijn ons er terdege van bewust dat wij in een luxe positie verkeren, we hebben de andere kant ook ervaren, en waarderen deze luxe des te meer.

      Verwijderen
  3. En nu ben ik nieuwsgierig naar jullie boom, want na zoveel moeite is die vast heel geweldig! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is 'ie naar onze mening zeker! Ik zal komend weekend een foto maken, dan kunnen jullie hem zien (overdag kan ik hem beter op de foto zetten, maar ik werk de hele week overdag).

      Verwijderen
  4. Ik hoor aan alle kanten dat mensen nu al de boom opzetten.
    Ik doe dat pas na sinterklaas.
    Als ik het doe dit jaar.
    8 uur werk is me misschien toch nog te veel.
    Maar misschien laat ik het onderste deel van de boom eraf, dan is ie een stukje kleiner en een stuk minder werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij deden het vroeger ook altijd pas na Sinterklaas. Maar er komen bij ons geen kinderen over de vloer die nog geloven, en we vinden het gewoon gezellig staan, dus nu kunnen we wat extra weken genieten van de boom. Goed idee van je om de boom een stukje kleiner te houden, heb je er minder werk aan.

      Verwijderen
  5. Ik vind het Sinterklaasjournaal en het Sinterklaasfeest altijd weer een leuk fenomeen. Het heeft een bepaalde saamhorigheid vind ik, hoe iedereen zo serieus meedoet over de perikelen rondom de Sint.

    Wij halen elk jaar onze kunstkerstboom uit de kelder als de Sint weer naar Spanje is : )

    BeantwoordenVerwijderen