Volgers

donderdag 30 september 2021

het sokken breien gaat altijd door 😊

 In juli en augustus heb ik niet veel gehandwerkt. Eerst omdat het fysiek niet ging, later omdat ik bezig was met andere dingen, zoals het inpakken van de verhuisdozen.

Ik heb ook veel van mijn garens ingepakt, maar mezelf kennende, wist ik dat ik wel een paar bolletjes en rondbreinaalden bij de hand wilde houden. Breien is voor mij nu eenmaal een perfecte manier om mijn fijne motoriek op peil te houden. Het is fysieke en geestelijke ontspanning tegelijkertijd.
De foto's hierboven maakte ik gisterenochtend, toen het zonnetje nog heerlijk scheen. Dat schijnt nu overigens ook weer volop, de herfst is in aantocht maar gelukkig hebben we een mooie nazomer.
Van een bol uit het Opal abonnement en een effen roze bolletje Lana Grossa heb ik een paar sokken gebreid voor mezelf. Tenen, hielen en boorden in roze, zoals ik vaak doe. Toen bleek ik van elke bol ruim de helft over te houden, dus heb ik een volgend paar op de naalden gezet.

De houten voetjes die ik meestal gebruik bij het maken van foto's zitten ook nog ingepakt, dus vandaar dat de sokken wat minder flatteus op de foto staan, ach, de Passiflora waar ik ze inlegde maakt dat weer goed. 

Er staan nog aardig wat planten te bloeien in onze tuin. Ik ben vandaag vrij, dus ik ga maar eens lekker de tuin in, genieten van het zonnetje dat zo heerlijk schijnt.
Fijne dag allemaal!













17 opmerkingen:

  1. Mooie sokken weer.

    Hier was het gisteren de hele dag somber en nat.
    Lolo was zwaar teleurgesteld toen ze even naar buiten stapte en dook gelijk onder een struik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons kwam het slechte weer pas halverwege de middag, en toen was ik aan het werk, dus had er gelukkig geen last van. Toen ik 's avonds naar huis reed, vielen er nog wat laatste spetjes.

      Verwijderen
  2. Dan hebben jullie het gisteren getroffen met het weer!
    Fijn om een vrije dag te hebben en te genieten van al het nieuwe moois. En ja..., sokken breien is voor jou net zoiets als eten en drinken denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat laatste is een mooie omschrijving, het hoort er inderdaad "gewoon" bij.
      We hadden wel regen, maar dat begon pas halverwege de middag.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ik houd van vrolijke sokken, en toevallig paste het effen roze precies bij de Opal kleurtjes.

      Verwijderen
  4. Jij boft, hier is geen zonnetje te zien en het is een koude wind, tijd voor een dikkere jas.
    Leuke sokken weer en een mooie passiebloem.
    Geniet lekker van je vrije dag,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, wat bijzonder toch dat het in ons kleine landje zo kan verschillen qua weer. Ik heb vanmorgen lekker in een t-shirtje buiten weer een stapel houten plaatjes in de grondverf kunnen zetten, en ga straks het gras maaien, het zonnetje schijnt gelukkig nog volop hier, dus geen trui nodig laat staan een dikke jas!
      Je leest het, ik geniet van mijn vrije dag!

      Verwijderen
  5. Wat leuk dat je weer in blogland bent.
    Veel geluk in jullie nieuwe woning :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita, ja, ik ben er weer, en het is fijn om weer terug te zijn, dank je wel!

      Verwijderen
  6. Mooie sokken! Leuk dat je een passiebloem in de tuin hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was zo ongeveer de enige plant die we konden zien bij de bezichtiging, omdat de hele tuin verstopt lag onder een dik pak sneeuw. Voor de hypotheek is tegenwoordig een uitgebreid taxatierapport nodig, met veel foto's, en daarop zagen we dat de passiflora heel drastisch was teruggesnoeid. We vreesden het ergste, want daarna werd het opnieuw koud, maar de plant heeft het gelukkig prima overleefd, en woekert alweer volop.

      Verwijderen
  7. Wat een enige kleurrijke sokken Anja, vooral die hardroze
    tenen, hielen en boorden staan er zo leuk bij.
    Wat een geluk dat de Passiflora toch weer weelderig
    tot leven is gekomen, de bloemen zijn PRACHTIG!!!
    Heerlijk te lezen dat je zo geniet Anja, het is je zo gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele leuk sokken Anja. Echt heel gaaf. Ik snap helemaal dat je nog iet bij de hand wilde houden. De bloemen zijn echt super mooi.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben heel blij met de mooie planten in de tuin, en reuze benieuwd wat er volgend jaar allemaal boven de grond gaat komen.
      Ik ben niet iemand die met de armen over elkaar zit, tenzij het echt niet anders kan, dus bewust wat garen bij de hand gehouden. Breien is heerlijk, ontspant geestelijk en houdt mijn fijne motoriek op peil.
      Jij ook een fijne avond!

      Verwijderen