Volgers

zondag 3 maart 2019

Het is begonnen

De Sock Madness is begonnen! Niet dat we al aan het breien kunnen, helaas, dat zou fijn zijn, want het regent hier behoorlijk, en ik heb een vrije dag, dus ik zou een mooi begin kunnen maken.

Zo'n 5 uur geleden kwam de eerste mail binnen. Bedenk dat Ravelry wereldwijd is, en de moderator die dit verstuurde ging daarna naar haar bed, ze woont in de VS.
In die mail staat dat we beginnen met sok D, en de specificaties voor die sok. Dan moet je denken aan garen, naalden, overige benodigdheden.
In dit geval: 1 bol garen van 100 gram, kleurstelling is niet van belang, dus dat mag effen zijn, maar een bont garen met heel veel kleurtjes kan ook.
Verder naalden met een dikte die je nodig hebt om de stekenverhouding te krijgen (9x12= 1 inch), en een extra dpn. Dpn= double pointed needle, dus een breinaald zonder stop op het einde.

Het lijkt er op dat we beginnen met een patroon met kabels. Daar zou die dpn voor kunnen dienen.
Zelf gebruik ik dan toch liever een echte kabelnaald. Dat is toegestaan hoor.

Tja, ik ga maar eens proeflapjes breien. Doe ik zelden, maar lijkt me nu wel handig. Het patroon krijgen we binnen 48 uur na het verzenden van die mail, dus ergens tussen nu en 43 uur van nu. Kan dus ook gerust morgen of dinsdagochtend vroeg zijn.

Ik ga van dit garen eerst maar een proeflapje breien:
Heb niet echt garen wat daar mooi bij kleurt, voor een sok met 2 garens. Maar als we echt gaan kabelen, wil ik eerst een proeflapje breien, met een kabeltje, om te zien of dat in dit garen wel uit komt. Anders kies ik misschien toch voor een effen garen. Dat beslis ik op het moment dat we het patroon krijgen, want dan krijg je er een foto bij te zien, hoe de sok er uit gaat zien.

Zijn er hier lezers die ook mee doen aan de SM? Laat het me weten!
En heb je zelf ook een blog waar je over de SM blogt? Of wat is je Ravelry-naam?
Ik wens je er veel plezier bij!

8 opmerkingen:

  1. Veel plezier er mee. Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ik ben net zo benieuwd (heb vanmiddag al een paar keer gekeken of er al een patroon staat, hihi)

      Verwijderen
  2. Succes Anja! Ik volg de madness maar doe zelf niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik volgde de afgelopen jaren vanaf de zijlijn, vond ik al heel leuk.

      Verwijderen
  3. Nee ik brei niet meer, dat doet teveel pijn aan handen door artrose, beetje haken gaat nog wel.
    Maar je volgen is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, wat jammer dat je dat niet meer kunt. Ik ben zo blij dat ik het weer heb kunnen oppakken, en nu is het zelfs een vorm van therapie, door het handwerken gaat mijn fijne motoriek nauwelijks achteruit.

      Verwijderen
  4. Heel veel succes Anja, ik ben benieuwd!

    Gr. Roswita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel benieuwd. Heb geen ambities, het is mijn eerste keer, en het heet niet voor niets Madness! Ik lees van deelneemsters die hun partner (en kinderen) informeren dat de Sock Madness weer van start is gegaan, en dat betekent dan alleen maar breien, de rest van het gezin draait op voor huishoudelijke taken enz. Dat vind ik zelf echt veel te ver gaan, ik zou er op die manier zelf helemaal geen plezier aan beleven.

      Verwijderen