Volgers

maandag 11 maart 2019

Smock sokken

Gisterenavond weer lekker aan mijn sokken voor de Sock Madness zitten breien.
Ik brei mijn sokken normaal altijd toe-up, deze moet je vanaf het boord breien, en de hielflap heb ik bewust stuk voor stuk gebreid. Maar goed ook, want bij de eerste flap heb ik het 4 keer moeten uithalen. Het zag er gewoon anders uit dan op de foto's van het patroon, en ik zag maar niet waardoor dat kwam. Tja, weer zo'n gevalletje logica-van-een-linkshandige, de draad voor/achter het werk houden verwisseld! Maar toen dat zaterdag verholpen was, ging het snel.
En: daarmee ben ik ver genoeg gekomen om tot de wedstrijd te worden toegelaten!
Nu ging het mij daar niet om, ik wilde als cheerleader mee doen, maar vind het stiekum toch wel leuk dat ik de wedstrijd zal halen. De eerste ronde dan, want de patronen worden steeds moeilijker, vragen steeds meer tijd, en ik heb nu eenmaal een baan en huishouden, dus ik kan niet een hele dag gaan zitten breien, zoals sommige deelneemsters doen.

Gisterenavond ging ik verder met de voeten. Het patroon bestaat uit 30 toeren, in patroon, en toen ik 1 patroon af had, en nog eens kritisch alles natelde, bleek ik toer 6 en 7 te hebben verwisseld. Doe ik niet moeilijk over, uithalen en opnieuw beginnen!
Ik heb inmiddels ook al 14 toeren van het 2e patroon gebreid, ik zal de sokken dus gemakkelijk afkrijgen voor zondag, de deadline voor de qualifier.


4 opmerkingen:

  1. Wat een tempo. Petje af, ik doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik heb zo ontzettend veel zitten terug steken, dat ik haast 2 paar sokken heb gebreid, haha.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met je toelating tot de wedstrijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog niet toegelaten tot de wedstrijd hoor, daarvoor moeten de sokken af zijn en goed gekeurd, maar ik ben in ieder geval ver genoeg gekomen om als cheerleader aan de zijlijn mee te mogen doen.

      Verwijderen