Volgers

vrijdag 25 augustus 2017

handwerkmarkt Oldenzaal

De afgelopen 2 dagen stonden we op de handwerkmarkt in Oldenzaal. Daar is deze week een feestweek en handwerkspeciaalzaak Lohuis-Tijhuis had voor het 2e jaar op rij georganiseerd dat er langs de straat bij deze winkel kramen stonden, waar mensen die "iets" maken met hun handen, hun producten te koop mochten aanbieden.
Wij stonden tegenover de winkel, die je hier ziet.
Eigenaresse Nienke Kamp en haar man Tim staan hier buiten bij hun eigen tafels met aanbiedingen.

En hier onze kraam:



Op woensdag was het (vooral 's middags) lekker druk, met veel gezellige mensen, die de spulletjes op de diverse kramen kwamen bewonderen, een praatje kwamen maken, en (gelukkig) ook de nodige aankopen deden.
Donderdag was totaal anders. Veel minder publiek, en het was opvallend hoeveel mensen, zonder ook maar links en rechts te kijken naar de kramen, in flinke looppas op de winkels afliepen.
Heel jammer, maar dat blijft nu eenmaal altijd even afwachten.

We hebben het wel goed naar onze zin gehad. De andere kramen werden bezet door gezellige mensen, en we hadden allemaal heel verschillende producten aan te bieden, wat heel leuk is. Zo was er een meneer met allemaal kinderfiguurtjes, uit hout gezaagd, van sleutelhangers tot meetlatten aan toe. Er werden beren verkocht, tassen, viltfiguurtjes, bedrukte kleding enz.
Wij hadden uiteraard heel veel gehaakte en gebreide spulletjes meegenomen, en er is weer wat ruimte gekomen in onze voorraad.

Vooral donderdag was er dus de nodige tijd om zelf iets te breien. We nemen altijd een eenvoudig handwerkje mee als we op een kraam staan, zodat, mocht er (even) geen publiek zijn, we iets "om handen hebben".
We waren zaterdag al even langsgegaan bij de winkel, om even de route te hebben gereden, weten waar we kunnen parkeren enz. Toen kocht ik een bolletje Lana Grossa Meilenweit, in de aanbieding voor € 5,50.
Daarvan breide ik de afgelopen 2 dagen een paar sokken voor mijzelf:

55 gram wegen ze samen, dus er is nog 45 gram over.
Ik heb nog een bolletje effen grijze sokkenwol, als ik die gebruik voor tenen, hielen en boorden, kan ik dus mooi nog een paar sokken breien.

De komende dagen wordt er nog mooi weer verwacht.
Morgen ga ik, samen met mijn dochter, een dag naar De Efteling. Ik noem het geen dagje, want ze zijn open tot 11 uur 's avonds, en ik weet zeker dat we tot sluitingstijd zullen blijven.
Voorgaande jaren sloten ze in juli en augustus overigens pas om 12 uur op zaterdagavond, maar dit jaar zijn ze op vrijdagavond ook langer open, dus op die beide avonden tot 11 uur.

Maandag vertrekken we dan naar Duitsland, waar we 3 nachten een hotelletje hebben geboekt.
Daar zullen we vooral veel gaan wandelen, en ongetwijfeld ook de nodige oude burchten e.d. gaan bezoeken.
Heb al even opgezocht of er in de regio een wolwinkel is. Blijkt er eentje in het dorp te zitten waar wij verblijven! Dus we zullen vast wel terugkomen met een bolletje garen uit Duitsland.

We hebben gratis wifi op de hotelkamer, maar ik heb geen idee of ik er ook toe zal komen om hier wat te posten. Want als wij in voorgaande jaren zo'n paar dagen op vakantie gingen, waren we eigenlijk al die dagen al vroeg op tot 's avonds (laat) aan toe, dan lekker slapen en de volgende dag weer veel wandelen en bekijken.

Dus mochten jullie een weekje niets van mij horen, dan weten jullie dat er niets aan de hand is, gewoon lekker aan het genieten van onze vakantie.
Volgende week is onze laatste vakantieweek, de week daarop moeten we beiden weer aan de slag.
Zal vast wel weer even wennen zijn.
Voor ieder die ook nog vakantie heeft: fijne vakantie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten