Volgers

donderdag 20 juli 2017

Zomer 2017

Hoe schattig is dit:
Net van de rondbreinaald, een babyvestje voor een klein jongetje.

Nee, niemand in mijn directe omgeving die zwanger is, maar eind augustus staan dochter en ik 2 dagen op een handwerkmarkt bij handwerkwinkel Lohuis-Tijhuis in Oldenzaal.
We zijn er nooit geweest, hadden op de Handwerkbeurs in Zwolle in februari wel een kortingskaart van deze winkel ontvangen, en wilden de winkel dus eens gaan bezoeken in onze zomervakantie.
Het is ongeveer een uurtje rijden bij ons vandaan.
En toen las ik op Ravelry een oproep, er werden mensen gezocht die op deze handwerkmarkt hun handgemaakte producten willen verkopen.
Ik liet het dochterlief lezen, en we besloten ons aan te melden.

De markt duurt 4 dagen, en we konden kiezen hoeveel dagen we op de markt willen staan.
Nu lijkt 4 dagen ons wel erg veel, afhankelijk van hoe goed we verkopen betwijfelden we of we daar überhaupt wel genoeg voorraad spulletjes voor zouden hebben.

We mogen woensdag 23 en donderdag 24 augustus een kraam vullen met onze spulletjes.
Het zullen lange dagen worden, want de markt loopt van 's morgens 10 uur tot 's avonds 9 uur.
Maar we hebben er wel heel veel zin in.

Dus maar eens de dozen met voorraad erbij gepakt, wat hebben we allemaal nog, en wat willen we er nog bij maken? En dan gaat het kriebelen.
Sorry voor de slechte kwaliteit foto, dochterlief zit op de grond voor de tv, Tour de France staat aan en ondertussen zoekt ze haar bolletjes en wolletjes en stofjes uit.
En ondertussen maken we dus plannen wat we er nog allemaal bij willen gaan maken.

Het vestje kwam ik tegen op Ravelry, hier vind je het gratis patroon. Op dit moment zijn er al 9278 projecten met dit patroon gemaakt. Er staan hele leuke voorbeelden tussen.
Het vestje is net van de naalden, moet nog geblockt worden en er moeten nog knoopjes uit genaaid worden. Alle draadjes zijn al wel afgehecht. Daarom kon ik het niet weerstaan om jullie dit even te laten zien.

Hier zie je het beginnetje, ooit het bolletje garen bij een kringloop gekocht vanwege het label (met mijn naam erop). Het bolletje is op 1 grammetje na opgegaan. Alleen deze kleur vond ik toch wel wat saai, daarom een ecru garen erbij gepakt om het wat op te fleuren.

Dochterlief heeft al vakantie, en die is welverdiend na een jaar van hard werken op school. Maar naast lekker ontspannen met lezen en handwerken, is ze ook druk bezig in ons huisje.
Zo heeft ze 1 van de muren geschilderd, en toen ik gisterenavond thuis kwam uit mijn werk, was de verf droog, en konden we de gordijnroedes weer ophangen.

Bij de kringloop kochten we (ik meen vorig jaar, maar misschien ook alweer het jaar daarvoor) 4 eetkamerstoelen. Die zijn daar altijd 10 euro per 4 stoelen, maar ze hadden zoveel stoelen op voorraad, dat ze voor de helft weg mochten. Toen we bij de kassa kwamen bleek het totaalbedrag nog eens door de helft te gaan, omdat ze wilden opruimen in verband met een komende verhuizing.
Dus 4 stoelen voor maar 2,50 euro!
Het zijn donkereiken stoelen, met een werkje in de rugleuning.
Mooie stoelen, zitten prima, maar in ons kleine huisje zijn ze wel erg donker. Lichtere kleuren maken een ruimte voor het oog groter, dus wil dochter de stoelen gaan schilderen, en de zittingen opnieuw bekleden.
Juist door het werk dat in het hout zit leek het mij niet erg praktisch om de stoelen te gaan schuren. Er bestaat ook afbijt voor dit werk, en daar is ze nu mee begonnen.
De eerste stoel staat buiten, ingesmeerd met de afbijt. Ben reuze benieuwd hoe dat er uit gaat zien!

Het warme weer van de afgelopen dagen is voor mij erg goed geweest. De spieren zijn stuk voor stuk weer losgekomen, mijn rechter sleutelbeen (dat niet helemaal op z'n plek zit, en bij vochtig weer flink kan opspelen) houdt zich weer koest, en ik durfde dus weer een breiwerkje op te pakken. Uiteraard op de rondbreinaald, want rechte naalden moet ik gewoon nooit meer gebruiken.
En zo was het vestje is slechts 2 avondjes gebreid!

Zo, ik ga me ook maar eens voor de tv installeren, vandaag weer een mooie route door de Franse Alpen. Op veel van de plaatsen waar wordt gereden ben ik ooit eens geweest, en het is leuk om dan plaatsen te herkennen. Vandaag finish boven op de Col d'Izoard, waar ik ooit samen met mijn man ben geweest. Toen kwamen we de hele dag geen mens tegen, er liepen wat berggeiten en dat was alles wat we daar aan leven zagen, het zal er vandaag vast een stuk drukker zijn, met al dat publiek!

De lavendel is inmiddels gedroogd, dus met een dienblad vol takjes op schoot, waar ik de bloemetjes van ga afknippen, ga ik de Tour bekijken. Kijken jullie ook?

2 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk dat jullie op die markt gaan staan! Maar natuurlijk wil je wel voldoende te verkopen hebben, dus ik wed dat jullie het nu flink druk hebben...
    Heerlijk om die eetkamerstoelen zo'n metamorfose te geven. Jaren geleden heb ik dat ook wel eens gedaan en er nog heel lang plezier van gehad ook!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, geen idee wat we ervan moeten verwachten, maar we zijn zeker lekker druk bezig met allerlei ideetjes.
    Dank voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen