Volgers

zondag 30 juli 2017

blauw - oranje

Vandaag kleurt mijn blog blauw en oranje.

 Zoals beloofd maakte ik eerder vandaag foto's van de 2 paar sokken die ik afmaakte deze week.
Het blauwe paar:


 En het (rood)oranje paar:


 Ja, jullie zien het goed, ik maakte deze foto's vanochtend toen de zon scheen! Maar we hebben haar daarna niet meer gezien hoor, het is de rest van de dag afwisselend hard en zacht aan het regenen.
Ach, konden dochter en ik lekker verder gaan aan ons huidige klusje in huis: de meterkast maken.
Toch foei-leleijk, zo'n ouderwetse stoppenkast in de woonkamer?!
 De deur hangt er in, de plankjes zitten er in (op de foto nog niet allemaal trouwens), nu nog weer wat geduld hebben terwijl de houtlijm droogt.

Gisteren ben ik nog even de kringloop ingelopen. Ze zijn de komende 3 weken gesloten ivm vakantie. Ik vond er deze jute tas:
 Nee, die tekst past niet bepaald bij mij, maar daar kocht ik hem ook niet voor.
Het is een jute tas, zo te zien nooit gebruikt, met een paar stevige oranje hengsels.
Ik heb de afgelopen jaren zoveel jute tassen met een gehaakt jasje op het wereldwijdeweb voorbij zien komen, maar er nooit zelf eentje gemaakt.
 Toen ik dit tasje zag liggen besloot ik het maar eens te proberen, zo'n tas omhaken. Het tasje kostte me 50 eurocent, en het jasje wil ik maken van restjes garen, dus als het niet naar mijn zin wordt, dan is er niets aan verloren.

Gisterenavond pakte ik er wat restjes garen bij, en ging aan de slag.
Oeps, dat gaat snel! Het patroontje komt van het blog van Janet van Blij-dat-ik-brei, hier.
Ik heb er 18 gehaakt, zie nu dat ik er maar 16 op de foto heb gezet.
In ieder geval zijn het er genoeg voor de voor- en achterkant.
 Nog even bedenken wat ik met de zij- en onderkant doe. Ook bloemetjes haken, af misschien streepjes van de restjes die nog over zijn? Ik heb nog genoeg garen klaar liggen, ga ik nu lekker mee verder:
Heb jij een goed idee hoe ik de zijkanten en onderkant het beste kan haken? Dan lees ik graag je reactie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten