Volgers

zaterdag 29 juli 2017

afgelopen week...

Afgelopen week was het stil hier om mijn blog, maar ik heb zeker niet stil gezeten.
Zaterdag en zondag schilderden dochterlief en ik het tuinschuurtje. Zaterdagochtend al bijtijds begonnen, want we wilden in de middag een pauze houden, zodat we de etappe van de Tour de France konden zien. 's Avonds hebben we nog een flink stuk geschilderd, en zondag de rest gedaan.
Sorry, geen foto's van gemaakt en het regent nu te hard om een foto te kunnen maken. Houden jullie nog tegoed.
Op maandag, woensdag en vrijdag moest ik werken.
Op dinsdag zijn we in ons huisje aan de slag geweest. Er zit een ouderwetse, nogal lelijke stoppenkast in.
We willen daar een kastje omheen maken. Zo is die lelijkerd niet meer te zien, en hebben we gelijk wat opbergruimte erbij. Kunnen we mooi onze sjaals, mutsen en wanten in kwijt.
Hier zie je het begin, links van het stopcontact een balk, waar het ene "muurtje" van de kast aan vast wordt gemaakt, en rechts een pianoscharnier. Daar komt het deurtje aan vast te hangen.
De muur en deur hebben we gemaakt van rest stukken wandpaneel. Die hebben we aan elkaar gelijmd, en morgen kunnen we ze gaan plaatsen.
Op donderdag zijn we er lekker een dagje op uit geweest. We hadden 4 entreekaarten voor Wildlands in Emmen gewonnen. De eerste 2 kaarten besteedden we al eerder kijk hier maar. Toen waren we er op een zaterdag, en was het er behoorlijk druk. We gingen daarom die keer niet mee in de bootjes en op safari, en ook niet in Arctic1.
Ons tweede bezoek zouden we afleggen op een doordeweekse dag, in de verwachting dat er dan minder lange wachtrijen zouden staan. En dat kwam ook wel uit. We hoefden niet lang te wachten om in te stappen voor de safari. Zoals jullie zien kom je dan vlak langs de dieren, deze foto's zijn gemaakt zonder in te zoomen.
De "meneer-Nielson"-aapjes zijn ook zo leuk om te zien. Deze zat op een hekje vlak voor ons, zag een snoepje op de grond liggen, zat er eventjes naar te kijken en toen er op af!
Ondanks dat deze week ook hier in het noorden van het land de zomervakantie is begonnen, en er veel gezinnetjes rondliepen, waren de wachtrijen er donderdag niet of nauwelijks.
Deze meneer (of mevrouw?) ging er eens lekker voor zitten, konden we hem/haar goed op de foto zetten. De stokstaartjes zitten achter glas, vandaar dat de foto wat wazig lijkt, maar je kunt er dus echt heel dicht bij komen. Wij vinden het park echt ontzettend mooi opgezet, de dieren kunnen in hun (min of meer) natuurlijke omgeving hun eigen gang gaan, en wij mogen dat aanschouwen van heel dichtbij, zonder dat mens of dier elkaar in gevaar kan brengen.
 Deze vlinder landde op mijn been, en had het daar erg naar zijn/haar zin. Niet van mijn been af te krijgen! We wilden uiteindelijk wel naar buiten, maar ja, natuurlijk zonder de vlinder mee naar buiten te nemen. Er ontstond een hele oploop, allemaal mensen die met hun handen wapperden, blaasden, en uiteindelijk lukte het om de vlinder op een takje te laten overstappen. En toch vloog de vlinder naar een meneer die een mooie witte tas droeg. Zie je wat een prachtige vlinder het is?!
Als je op de foto klikt zie je hem groter, kun je de kleuren en patronen duidelijker zien.
Prachtig!

Maar ondanks al deze bezigheden, had ik hier en daar nog best wel wat tijd over voor een handwerkje. Aan de blauwe sokken legde ik zondag de laatste hand, terwijl we keken naar de huldigingen na de Tour de France.
Ik had een tijdje terug ook al oranje/rode restjes garens bij elkaar gezocht, en zette dinsdag een nieuw paar sokken op. Nu dacht ik toch echt dat ik een foto had gemaakt van de restjes, maar kan hem zo snel niet terugvinden. Nou ja, dan maar geen foto van de restjes.
Het breien van sokken vind ik een heerlijk tussendoor werkje, en ze zijn altijd weer snel af.
Het is op dit moment door de regen te donker om de nieuwe sokken op de foto te zetten, als het morgen lichter is zet ik ze alsnog op de foto, en zal ik er een nieuwe berichtje aan besteden.

In de Ravelry RestEndgruppe is het thema voor de sokken van augustus bekend gemaakt:
Ik heb 2 grotere restanten in zwarte sokkenwol, en bol van 44 gram mat garen en een bol van 29 gram glanzend garen.
Hm, zelfs voor mijn schoenmaat 35 is dat een beetje weinig om er een paar sokken van te kunnen breien. Ik denk dat er ik er toch nog wat andere restjes aan moet gaan toevoegen.
Nou, ga ik dan eerst maar eens naar op zoek, kan ik jullie dat morgen laten zien, samen met de 2 paar nieuwe sokken.
Fijne avond en tot morgen!
Gelukt, ik heb er nog een restant bol Zareska Trend bij genomen, dat moet met elkaar genoeg zijn:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten