Volgers

zondag 9 juli 2017

dom, dom, dom

Dom, dom, dom, ja eerlijk, ik zeg het maar zelf, wat ben ik dom geweest!
Ik ben een trui gaan breien op rechte naalden!

Op Ravelry zocht ik terug wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan, en dat was 6 jaar geleden!
En dat was niet, niet voor niets.

Ik heb fibromyalgie, en mijn rechter sleutelbeen is eens akelig uit de kom geweest. Met maanden fysio is die langzaam maar zeker terug geduwd, maar helemaal terug in de kom is 'ie nooit gekomen.
En als gevolg van dit alles moet ik niet, nooit, niet 1 enkele keer meer breien met rechte naalden!!!

En dat deed ik dus jaren niet. Maar ja, dan denk je er ook niet meer aan. En als je dan een leuk handwerkje voor tijdens het kijken naar de Tour de France zoekt, en een Engelstalig patroon vindt waarbij je losse voor- en achterpanden breit, dan begin je daar gedachteloos aan.
Ik baalde er wel van dat het losse panden zijn, omdat ik gewoon niet houd van zij-naden, en bovendien ook het in elkaar naaien niet heel leuk vind, maar er gewoon nooit aan gedacht dat het niet verstandig, nee gewoon dom-dom-dom is om te doen.

Meestal brei ik zo'n patroon dan op mijn eigen manier, door de panden wel aan elkaar te breien. En dat doe ik dan op een rond-breinaald. En daar zit mijn fout. Omdat ik geen rond-breinaald dikte 5 had liggen, pakte ik een stel rechte naalden van deze dikte.

Het breien op een rond-breinaald kan ik wel probleemloos. Maar breien op rechte naalden, dat lukt niet meer. De lichaamshouding daarbij is zodanig anders, dat ik heel veel pijn krijg in armen, polsen maar vooral dat sleutelbeen. En dan raak je de kracht kwijt uit je arm, en kun je uiteindelijk de pijn van dat sleutelbeen alleen nog opvangen/verlichten, door je arm in een mitella te doen.

Dus daar zit ik nu. De panden zijn af, de mouwen staan op de naalden, maar het afmaken van deze trui zal ik in heel kleine stapjes moeten gaan doen. Ooit, een keer, eens zal de trui heus wel af zijn, maar nu niet.
Nu even niet handwerken, morgen zien hoe het gaat op mijn werk, en dan hoop ik dat het snel weer over is dit keer.
Dus voor nu even geen beelden. Hopelijk kan ik snel weer wat laten zien.

Ik wens jullie allemaal een fijne week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten