Volgers

maandag 3 juli 2017

Trui Lana Grossa Meilenweit en bruine sokkenwol

Ik liet jullie zien aan welke trui ik ben begonnen, maar ik was toch al een trui aan het breien?
Inderdaad, met deze wol:
2 bollen Lana Grossa Meilenweit, die ik ooit op de Handwerkbeurs kocht.
Bruine sokkenwol, ook op de beurs gekocht bij Bart & Francis.
De ecru Zareska en de rode sokkenwol heb ik uiteindelijk niet gebruikt.

De draadjes moeten nog weggewerkt worden, en de trui moet nog geblockt worden, maar het breien is helemaal klaar: 
 Het patroon dat ik gebruikte is Flaxlight, een gratis patroon dat te vinden is op Ravelry, en via deze link.
Een duidelijk, goed geschreven patroon. Over de mouwen loopt een baan van 20 steken breed, die averechts gebreid wordt. De rest van de trui is in recht gebreid, van boven naar beneden.
Dat vind ik de prettigste manier van breien, je kunt tussendoor passen of het niet te groot of te klein wordt, of de mouwen wijd genoeg zijn (bij mij nogal een dingetje, kennelijk heb ik voor een vrouw nogal gespierde armen want meestal zitten de bovenarmen vrij krap bij mij).
Je hoeft bij top-down breien ook nog naden aan elkaar te maken, alleen 2 openingen onder de oksels hoef je te sluiten en klaar is je trui/vest.

Ik heb min of meer op de gek de breedte van de banen bepaald. Dacht eerst aan smallere banen, maar dochterlief gaf aan dat ze dacht dat dat wel eens te druk kon worden, en ik denk dat ze gelijk had.
Dus gekozen voor brede banen, en dit is wat er over is:
13 gram Meilenweit, en 34 gram bruine wol (daarvan moet ik nog een klein stukje gebruiken voor de oksels).
Daar ben ik zeer tevreden mee, die restjes komen wel weer een keer op bij het breien van (restjes)sokken.
De trui zit erg prettig, en die baan over de mouwen ziet er niet alleen leuk uit, het zorgde er ook voor dat het niet saai breien was.
Al met al heel tevreden, weer een fijne trui er bij, en ik beloof de trui deze week nog te blocken, en daarna een draagfoto te laten zien.

Fijne dag allemaal, ik ga straks werken dus helaas geen live-uitzending van de Tour de France volgen vandaag. Krijg vanavond wel een verslag van dochterlief, die vandaag vrij is van school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten