Volgers

dinsdag 30 mei 2017

druk, druk, druk

Ja, het was eventjes stil hier. We hebben het best druk, druk, druk.
Zo zijn we in ons huisje een nieuwe douche aan het maken.

Hierboven een foto van de tegels die we gebruiken. Hier had ik ze alleen nog maar even neergelegd/gezet om te zien of de vloer- en wandtegels mooi zouden combineren.

Het was prachtig weer de afgelopen dagen, voor veel mensen wellicht te warm.
Daar heb ik geen last van, ik ben een enorme koukleum, en ik vind het eigenlijk pas lekker worden zo rond de 25 graden Celsius.
Ik heb fibromyalgie (weke-delen-reuma, wat dus invloed heeft op je weke delen, te weten spieren, pezen, bindweefsel). En rond die 25 graden begint mijn lichaam opeens heel lekker te voelen, soepel, niet grieperig, eigenlijk zoals gezonde mensen zich normaal voelen.
Dus ik heb genoten!
Ik heb lekker veel wassen gedraaid, en heb de kledingkasten een goede opruimbeurt gegeven.
Alle stapeltjes liggen weer keurig recht opgestapeld, alle mandjes/dozen met o.a. sokken en ondergoed leeggehaald en alles uitgesorteerd en netjes opgestapeld terug gedaan.

Daar kan ik echt van genieten, en ik heb gelijk weer een duidelijk overzicht van wat er is en wat er eventueel nog nodig is.
 Niet veel nodig, misschien nog een zomerjurkje? Ik heb er nog maar eentje, maar ach, zo'n jurkje draag ik pas boven de 25 graden, hoe vaak komt dat nou voor?
En een dun vestje, om over een t-shirtje te kunnen aantrekken als het kil wordt. Ik draag nu ook een t-shirt maar heb er aan het einde van de middag al een dunne trui met lange mouwen overheen aangetrokken, omdat mijn armen koud werden en dan krijg ik pijn in mijn spieren. Dus ja, een vestje met lange mouwen kan ik nog wel gebruiken.

Ik heb natuurlijk een vestje op de breinaalden staan. Het bruin/rood gestreepte vest:
En ik ben dit weekend ook nog begonnen aan een gehaakte zomertrui.
Ik gebruik (zoals meestal) geen patroon maar stel het zelf samen.
Ik heb 4 blauwe bolletjes (Mariposa van de A.ldi), 3 witte bolletjes Phildar lambswool en 6 bolletjes oranje-achtig garen (Mercator Trend, ooit gekocht in een opruiming).
Ik heb alleen een beginnetje op de foto gezet, dus hier zullen jullie het even moeten doen.

Bedenk ik me opeens dat ik nog iets heb gehaakt! In de kledingkast staan een aantal kunststof mandjes, met daarin o.a. mijn sokken. Ik heb er "jasjes" voor gehaakt, maar ben helemaal vergeten om er foto's van te maken. Houden jullie nog tegoed.

En weten jullie nog mijn rode vest?
Ik had jullie nog "draagfoto's" beloofd, sorry, niet meer aan gedacht!
Maar ik heb het wel een badje Eucalan gegeven.
Het is nogal stugge wol, en ik hoopte dat een Eucalan-badje dit zou verbeteren.
Ik had Eucalan nog nooit gebruikt, maar las er veel positiefs over.
Ik heb me keurig gehouden aan de gebruiksaanwijzing, maar het is er niet zachter van geworden.
En vreemd genoeg blijkt het zelfs ietwat gekrompen te zijn!
Dat heb ik nooit eerder ergens gelezen!
Ik zal het nog een keer moeten opspannen, om weer een goede draagvorm te krijgen.
Heeft iemand van jullie dat ooit meegemaakt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten