Volgers

dinsdag 2 mei 2017

nieuwe plannen

Hebben jullie dat ook?
Als je een eind op weg bent, met een project, gaat het kriebelen.
Wat zal ik hierna gaan maken?
Bij mij werkt dat in ieder geval wel altijd zo.
Ik ben nog aan het haken aan mijn zomertrui, de mouwen zijn nu bijna klaar, en dan moeten ze aan de panden worden gezet.
En dan nog eindeloos veel draadjes wegwerken!

Maar, ik ben inmiddels alweer aan het bedenken wat ik hierna wil gaan maken.
Een tijdje geleden sorteerde ik mijn voorraad garens uit, en ik kwam diverse sokkenwol tegen, die ik goed bij elkaar vond passen.
De 2 bollen Meilenweit Lana Grossa die je hierboven ziet, kocht ik alweer 4 jaar gelden op de Handwerkbeurs.
Ik wist toen nog niet wat ik ermee wilde maken, maar zeker geen sokken.
Het zijn bollen van 100 gram elk, dus voor sokken zou ik maar 1 bol nodig hebben gehad.

Ik kocht diezelfde dag een aantal bruine bollen garen bij Bart & Francis:
 En die kleur bleek exact overeen te komen met het bruin in de bollen Lana Grossa.
Ook het bruine garen weegt in totaal 200 gram.
Eventueel kan ik er nog (35 gram) rood en (38 gram) ecru sokkenwol bij gebruiken:
Alle garens bij elkaar geeft dit beeld:
En wat ga ik er van maken? Een trui.
De afgelopen dagen heb ik veel tijd doorgebracht op Ravelry en andere sites met patronen, om ideetjes op te doen. Ik maak zelden iets exact volgens een patroon, maar bekijk wel wat ik zo ongeveer wil maken.
Ik heb best veel vesten gemaakt de laatste tijd, dus nu wordt het tijd om weer eens voor een trui te kiezen.
De trui wordt top-down, omdat ik dat het prettigste vind om te maken. Je kunt tussendoor passen, je hoeft geen naden dicht te naaien (dat vind een mega-groot voordeel) en ik brei dan eerst de mouwen, en weet dan precies hoeveel garen over blijft voor de romp.
Ik denk erover om de onderkant van de mouwen en panden effen bruin te maken.
Dan zou ik bovenin het gemeleerde garen gebruiken.
Maar dat vind ik toch weer een beetje saai worden.
Dan toch strepen maken? Bijvoorbeeld 4 naalden gemeleerd, 4 naalden bruin, 1 naald rood, 1 naald ecru, zoiets?
Hm, ik ga eerst maar eens een proeflapje maken, dan kan ik gelijk wat verschillende streepjes uitproberen, zien wat wel/niet leuk is.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten