Volgers

zaterdag 20 mei 2017

zomertrui

Ik had jullie beloofd om de zomertrui nog een keer te laten zien, als alle draadjes waren weggewerkt.
Dochterlief even gevraagd om mij (nou ja, de trui) op de foto te zetten:
Het gemeleerde garen is bijna helemaal opgebruikt.
Van de andere 2 garens heb ik van elk nog een hele streng. Zal vast nog wel eens van pas komen in een ander projectje.

Afgelopen week stond ik in de opruimstand. Ik had nog wat WIP's liggen, waarvan ik besloot dat ik ze niet leuk vond en ze zeker niet zou gaan afmaken, dus hop, alles uitgetrokken.
Natuurlijk weer vergeten om vooraf even een foto te maken, sorry!

Daardoor heb ik nu alleen nog een breiwerk op de naalden staan, de trui van deze garens:
Maar gisterenavond was het al behoorlijk laat toen ik nog even op de bank neer plofte, en toen had ik geen zin in breien. Dus 2 restjes garen uit mijn voorraaddoos gepakt, en een haaknaald nr, 3.
En dit kwam er uit:
 Zie je wat het is? Kijk hieronder maar:
Een hoesje waar mijn huis- en schuursleutels in passen.
Helemaal passend bij de kleur van mijn schoudertas (de kleuren passen in het echie veel beter bij elkaar dan op de foto lijkt).
De beide bolletjes zijn helemaal opgebruikt, weer wat restjes weggewerkt, heerlijk.

Bij ons vakantiehuisje wordt nog druk geklust. Zo hebben we het dak verlengd, waardoor wij een overdekt terrasje hebben waar een picknicktafel staat. Heerlijk, we kunnen altijd even lekker buiten gaan zitten, ook als het regent, de banken en tafel blijven droog. Maar de afwerking van dat extra stuk dak is nog niet af. En wat zagen we vanmorgen? Dit:
Een vogelnestje! Geen idee van welk vogeltje dit nest is.
We hebben ook een paar wasdraden hangen onder het dak, en daar zit heel regelmatig een winterkoninkje op. Maar die bouwt ronde nestjes, heel anders dan dit.
Het lijkt op het nest van een zwaluw, maar die hebben we hier helemaal niet gezien.
We kunnen er niet inkijken, om te zien of er eitjes in liggen, we horen geen gepiep dus het lijkt er niet op dat er jonge vogeltjes op het nest zitten. We wachten het geduldig af, of we een glimp kunnen opvangen van ouders en kroost.
Iemand enig idee van welke vogel dit het nestje kan zijn?

1 opmerking:

  1. Ik las je reactie op m'n blog... bij garageverkoop... Leuk! En toen werd ik een beetje nieuwsgierig en zo kom ik nu even op jouw blog rondkijken! En ik zie dat je graag breit (leuke streepsokken!) en van haken en tuinieren houdt... Ik ga je volgen hoor!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen