Volgers

dinsdag 16 mei 2017

tuinieren

Vandaag zou een warme, zonnige dag worden. Wat een geluk dat ik vandaag vrij was!
Maar, toen ik vanmorgen opstond, scheen de zon helemaal niet.

Ach, komt later nog wel, dacht ik, maar nee, ik heb haar vandaag niet gezien.
Het was wel warm, en het bleef droog, dus ik ben vandaag druk bezig geweest in de tuin.
Vooral veel onkruid weggehaald.

En het gras, dat ik zondag wilde maaien: dat ging toen niet door, want ik had mijn berichtje nog niet geplaatst, of er brak een korte, fikse regenbui los. Tja, en het gras bleef de rest van de dag kletsnat.
Dus heb ik vanmiddag het gras gemaaid.
En herinneren jullie het viooltje nog?
Die verdiende wel een grotere bak, met verse potgrond.
En tot slot ook nog de rode bietjes en worteltjes die we zaaiden (moestuintjes van Appie) overgeplant naar een bak met verse potgrond. Benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen.

Het was dus een prettig en productief dagje buiten.
Maar, ik ben inmiddels een 50-er, en dat voel ik nu wel in m'n rug hoor, al dat werk in de tuin.
Ga er maar eens lekker een handwerkje bij pakken, en dan lekker een rustig avondje op de bank.

Volgen jullie trouwens sport? Wij zijn geen liefhebbers van voetbal, dus het feestje van Feijenoord ging aan ons voorbij, en dat zal ook gebeuren met het feestje volgende week als Ajax kampioen zou worden (eerlijk gezegd, ik weet dat Feijenoord de competitie van dit jaar won, maar wat Ajax kan winnen....?).
Wij zijn dan wel weer helemaal weg van wielrennen.
De Giro (de ronde van Italie) is nu bezig, en vandaag heeft Tom Dumoulin een fantastische tijdrit gereden, waardoor hij de rit won en nu op de 1e plaats in het klassement staat!
Ook Bauke Mollema deed het weer heel goed vandaag, en staat nu 3e in het klassement.
Helaas viel Wilco Kelderman zondag uit, nadat hij tegen een stilstaande motorrijder reed. Hij kon hem niet meer ontwijken, viel, nam daar een groep andere renners in mee, en brak een vinger die hij al eerder brak. Hij heeft het nog geprobeerd, maar moest uiteindelijk toch van zijn fiets stappen.
Dat is iets wat wij zo waarderen in wielrenners, zij gaan door, hoe hard en hoe vaak ze ook onderuit gaan, ze stappen altijd weer op, of proberen dat toch.
Wil je zien hoe ver dat soms gaat? Dan moet je deze link eens aanklikken, hoe bizar is het dat je een wielrenner in deze situatie nog weer op zijn fiets helpt?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten