Volgers

maandag 27 februari 2017

het weekend is weer voorbij

Het weekend is weer voorbij, en daarmee ook de voorjaarsvakantie hier in het noorden van het land.
Afgelopen zaterdag gingen dochter en ik winkelen in Groningen. We kenden de stad niet, maar hadden al vaak gehoord dat het zo'n gezellige winkelstad moest zijn.
We parkeerden de auto lekker buiten de stad bij de P+R en lieten ons met de bus de binnenstad inbrengen. Het parkeren is gratis, de busretour kost 6 euro, en dan mogen er maximaal 5 personen op reizen.
We bezochten Sostrene Grene. Die winkel kennen we al wel , maar in Groningen zit het eerste filiaal dat in Nederland ooit de deuren opende.
Het was er gezellig druk. Helaas was de garen-afdeling bijna leeg! Heel veel lege vakken, en er was een medewerkster heel druk bezig om de vakken weer te vullen, maar die liep meer te zuchten als ze weer even moest wachten op een klant die een bolletje uitzocht, dan dat ze aanvulde.
Daar dus maar niet op gewacht, maar wel de nieuwe catalogus meegenomen.

Eigenlijk viel de stad ons tegen, veel stugge, mopperende mensen in de winkels (ook personeel, viel ons op). Dochterlief is nog wel goed geslaagd bij de Pipoos, haalde wat notitieboekjes bij de Hema en slaagde voor een zwart vestje bij de Primark. We weten dat er begrafenissen aan gaan komen, en zij heeft nu in elk geval een net setje. Zelf kon ik er helaas niet slagen, dus ik zal nog even verder moeten zoeken.

We sloten de dag heel gezellig af, door lekker te gaan eten bij 'T Hoes van Hol An (pannekoekenhuis in Aalden, misschien wel het beste pannekoekenhuis van Nederland).
We hebben er een traditie van gemaakt om op of rond onze verjaardagen daar uit eten te gaan. We wonen er vlak bij, en het is er altijd gezellig en lekker eten. Dochterlief was eerder deze maand jarig, maar doordat we allebei de griep kregen, was het er nog niet van gekomen.

Gisteren was het hier een druilerige dag. Niet getreurd, we hebben ons prima vermaakt.
Ik zocht restjes sokkenwol uit voor de maart-sokken bij de RestEndGruppe op Ravelry.
Het thema van maart is bruin - uilen. En dit zijn de restanten waarmee ik mijn sokken wil gaan breien:
Vam wat dichter bij, dit zijn allemaal heel kleine restjes, maar samen wegen ze toch zo'n 100 gram.
Dat moet genoeg zijn voor een paar sokken voor mij, ik heb maatje 35.
Maar voor het geval ik toch wat grotere resten erbij wil gebruiken, heb ik deze ook nog:

Ik ga er nog niet aan beginnen. Eerst wil ik namelijk mijn bordeauxrode vest afmaken.


Ik was er mei 2016 mee begonnen, en had de pas gebreid, en de scheiding van panden en mouwen gemaakt. Vervolgens een stukje van 1 mouw gebreid, en toen heb ik het aan de kant gelegd.

Nu ben ik er gisteren aan verder gegaan, en 1 mouw is af, de andere ben ik aan begonnen.

Als die ook af is, ga ik aan de panden beginnen. Ik kan dan gewoon doorbreien tot het garen op raakt (of tot ik het vest lang genoeg vind). Er zit nog erg veel garen op de klos, dus het zou zomaar kunnen dat ik er van ga overhouden. Wegen heeft geen zin, omdat midden in de klos een koker zit, waarvan ik natuurlijk geen idee heb hoeveel die weegt, en dus weet ik ook niet hoeveel gram garen ik nog heb.
Nou ja, zien we vanzelf.
Kom later deze week nog maar eens terug, ik denk dat ik dan een heel stuk ben opgeschoten met het vest.
Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten