Volgers

donderdag 23 februari 2017

voorjaarskrans

Gelukkig is de koorts gezakt, maar wat krijgt je lichaam toch een klap als je griep hebt (gehad).
Het zal nog wel even duren voordat de energie weer wat terug op niveau is.
Maar helemaal stil zitten kan ik niet, dus ik heb de afgelopen dagen af en toe wel wat gehaakt.
Ik haakte een viooltje
Inmiddels zijn ze met z'n drietjes.
En ik haakte verder aan de lap voor de krans.

Het gele garen is Perlette, heel dun, ik haak het met dubbele draad op haaknaald 2!
Mijn bedoeling was een gele lap te haken, die ik om een styropor krans zou vouwen, en waar ik dan de bloemetjes en blaadjes die ik al had op kon vastzetten.
Maar die kleurtjes zijn veel te fel op de zachtgele ondergrond.
Dus heb ik er een paar andere bolletjes bij gepakt, in roze en licht- en donkerpaars.

 Her en der wat strepen tussendoor met het lichtpaars.
En ook de viooltjes zijn gehaakt met het geel en lichtpaars, samen met de donkere paars.

De lap is nog niet lang genoeg om om de krans heen te passen, maar vandaag heb ik een vrije dag en het is buiten gewoon herfstweer, dan maar lekker binnen blijven en verder haken.

1 opmerking: