Volgers

zondag 18 juni 2023

Zomerprojecten - Celtic Rain

 Celtic Rain is de naam van een paar sokken dat ik heb gebreid tijdens de afgelopen Sock Madness. Niet het soort patroon dat ik normaliter brei, maar dat is nu net zo leuk aan SM, je breit patronen die je niet op voorhand zelf zou kiezen. En in dit geval blijken de sokken eigenlijk heel erg leuk en mooi te zijn geworden!

Met veel kabeltjes en gedraaide steken, en met parelmoer kraaltjes erin gebreid.

Ze waren alleen, uiteraard, te groot voor ons. Deze krijgt Sanne, maar dan moeten de voeten wel een stuk korter worden gemaakt:

Kijk, ik stak even de 2 punten van een rondbreinaald door de sok, terwijl ze hem aan had. Nee, niet gemeen bedoeld of zo, maar bij de bovenste moet de nieuwe teen beginnen, bij de onderste moet de teen eindigen. Daarna de sok uitgetrokken zodat ik makkelijk kon tellen over hoeveel toeren de teen moet komen: 22 toeren.

Dus steken van die bovenste rij oppakken met een rondbreinaald, de rest eraf halen, en nieuwe teen breien. 

En dan heeft Sanne weer een nieuw paar sokken!

Hier was er al eentje aangepast, flink stuk eraf 😊. 

Tweede teen eraf, en uiteindelijk: weer een WIP minder in mijn handwerkmand!

Heerlijk, mijn mand met lopende projectjes wordt al wat leger, en de sokkenlades weer wat voller!!

Fijne zondag allemaal, en voor degenen die het vieren ook een fijne vaderdag!

3 opmerkingen:

  1. Het zijn inderdaad hele mooie sokken. Zo knap dat je dat zo even fixt om ze kleiner te maken.

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, zo ingewikkeld is het niet hoor om ze kleiner te maken hoor. In dit geval kwam het alleen erg nauw om op exact dezelfde plek te beginnen, ik koos voor exact na een kabel.

      Verwijderen