Volgers

maandag 6 juni 2022

Pergola begroeiing

Op de overgang van het terras naar onze tuin, staat een pergola, waar een aantal klimplanten overheen groeien.

Nadat de blauwe regen was uitgebloeid, kwam deze roos in bloei.
Wat een goede timing!

Er viel gisteren in delen van het land veel regen.
Wij hadden wat buien, die de tuin zeker goed kon gebruiken. 
En met neerslag, komen ook de slakken tevoorschijn. 
Ze zijn van harte welkom in onze tuin, maar ik bepaal graag zelf waar ze hun buikjes vol eten: in de compostbakken. Dus als ik ze ergens zie, pak ik ze op, en plaats ze in de bakken. Daar doen ze hun werk heel goed! Laatst heb ik de bakken al een keer omgezet, en de eerste bak bevat nu vrijwel pure grond. 

5 opmerkingen:

  1. Zo mooi, die roos! Wat een mooie verzameling van slakken zeg en nee je kunt ze niet overal hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je roos is echt prachtig hoor. Kun je ook eventueel nog mooi op de vaas zetten. Ik word helemaal gek van de slakken. Ik heb geen compostbak, dus ze gaan bij mij gewoon de tuin uit, ze eten al mijn planten op. Heel vervelend. Maar een goede tip is het wel.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige rozen! Zelf heb ik een witte klimroos, die uitbundig bloeit, maar de vele regen heeft hem geen goed gedaan. Ook de
    pioenrozen zijn best lelijk geworden, jammer, maar de regen was wel hard nodig en er staat genoeg moois in de tuin.
    Tja, die slakken, daar ben ik geen liefhebber van, ik hou erg van hosta's en de slakken jammer genoeg ook.Ik pak ze eruit en doe ze in de gft bak.
    Morgen hopelijk weer een zonnetje
    groetjes,Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat boffen jullie met die mooie roos!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, ik zet slakken meestal in de groene kliko.
    Maar dit jaar nog niet veel slakken gezien.

    BeantwoordenVerwijderen