Volgers

maandag 13 juni 2022

En toen hadden we er zomaar een border bij ๐ŸŒป๐ŸŒฟ๐ŸŒน๐Ÿ€๐ŸŒž

Gisteren na de koffie ging ik weer lekker de tuin in. Er was een gedeelte dat volledig was overgroeid, zo te zien al een paar jaar ๐Ÿ˜. 

Op de voorgrond zie je een stuk dat al aardig is bevrijd van alle wildernis, verder naar achter zie je hoe het was. We konden eerst niet eens zien welke planten er nu eigenlijk stonden. Er kwam een border vrij, van zo'n 2,5 meter diep! 


Er kwamen o.a. Hortensia's tevoorschijn. Ik denk niet dat die dit jaar nog zullen gaan bloeien, want ze waren duidelijk al een tijd niet gesnoeid en natuurlijk een tijd lang overgroeid. 
Er staan ook Sedums, ik vermoed Herfstfreude. 

Dit oude vat stond achter in de tuin. De vorige bewoner gebruikte hem om tuinafval in te verbranden. Yep, dat is niet toegestaan, maar gebeurt hier nog wel helaas.
Er zitten hier zo ontzettend veel vogels, en natuurlijk hebben die nu allemaal kleintjes om voor te zorgen. In de winter hadden we zo'n vogel-pindakaaspot opgehangen, en een raamhanger met vogelvoer. Er werd weinig gebruik van gemaakt. Maar nu, het is niet aan te slepen, haha. Serieus, ik plaatste eerder deze week een nieuwe pindakaaspot, en die was binnen 2 dagen leeg! Het was enorm dringen bij dat raamhangertje. Dus heb ik nu een schaal neergezet, en die gevuld met vogelvoer. In de andere schaal water, zodat ze lekker een badje kunnen nemen. 
En zien jullie die pompoen? In het najaar gekocht, en ter decoratie bij onze voordeur gezet. Normaal gesproken zakken die pompoenen uiteindelijk als een plumpudding in elkaar, maar deze niet. De binnenkant is verdwenen (weggerot of opgegeten door dieren, dat weet ik eigenlijk niet). Nu is er dit lege omhulsel over. Ik vond het wel grappig om die er als decoratie bij te zetten.







8 opmerkingen:

  1. En zo gaat de ontdekkingsreis in je tuin verder :)
    Wat er al staat hoef je niet te kopen, dat is makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal, en aangezien we al heel veel hebben gevonden dat we kunnen hergebruiken, scheelt dat heel veel geld ๐ŸŒž

      Verwijderen
  2. Wat een verrassing zeg... Heerlijk om er opeens zoveel mooie planten bij te hebben. Ik ben wรจg van Hortensia!
    Ja, die pindakaas gaat hard... en het voer ook... Leuk als de vogels steeds terugkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook weg van Hortensia's, in een ander deel van de tuin staan er ook, en ik heb er 2 in pot staan bij de voor- en achterdeur.

      Verwijderen
  3. De vogels dat weet wat, maar het is zo leuk dat leven in de tuin.
    Jij hebt gewoon een "ontdektuin" echt leuk en zo'n vat, handig toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, dat vat is helemaal verroest, en Sanne wil hem gaan beschilderen, maar voor nu voldoet 'ie prima voor de vogels.

      Verwijderen
  4. Ik geniet op afstand met je mee.

    Pindakaaspot heb ik opgegeven.
    Die werden bij mij binnen een dag lerggevreten door een ekster, die dan vervolgens ook nog de pot losrukte en op de grond kapot smeet om bij de lastste restjes te kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zitten kauwen die er ook graag van willen smullen. Gelukkig heb ik plastic potten, en de kleine vogeltjes duiken zo'n pot in als het op de grond ligt, om de allerlaatste restjes eruit te halen.

      Verwijderen