Volgers

zondag 12 juni 2022

Het gonst in de Campanula

 Ik zie een patroon ontstaan: zondagochtend, het zonnetje komt op, en het kriebelt om de tuin in te gaan. Er is altijd genoeg te doen, en wat is het genieten, zo vroeg op de ochtend. Het enige wat je hoort zijn de vogels en de insecten.


Zomaar een Campanula, zoals we er zoveel hebben staan, voornamelijk rondom ons terras. De bloemetjes lijken te dansen, maar ze bewegen door alle bijtjes en hommels die hen bezoeken.

De blauwe regen is uitgebloeid, en was al druk bezig met het maken van lange staken. Die mogen gesnoeid worden na de bloei, en dat heb ik vanmorgen maar eens gedaan. Want er waren er al op weg naar (de dakgoot aan) het dak van ons overdekte terras. 


Er kwam een halve kruiwagen aan snoeisel vanaf. Best veel, als je bedenkt dat dit vooral lange staken zijn, met weinig blad. De slakken die ik tijdens het snoeien tegenkwam, heb ik weer verzameld, en zij eten nu hun buikjes nu rond in de compostbakken.
De roos heeft het naar haar zin, er zijn al heel veel bloemen bij gekomen:
Zo, de koffie is op, ik duik weer lekker de tuin in, plannen genoeg!

Ik wens jullie allemaal een hele mooie, zonnige 🌞dag!

1 opmerking: